خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم اربعین حسینی در مسقط

سفیر ایران: ایران پرچمدار ظلم ستیزی و حق گرایی قیام حسینی است

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۵۴۱

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان طی سخنانی با اشاره به اهمیت و‌ ابعاد نهضت عاشورا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار رسالت بزرگ و تاریخی ظلم ستیزی و حق گرایی است.

به گزارش ایلنا، مراسم اربعین سید و سالار شهیدان حسین ابن علی سلام الله علیه و یاران باوفایش با حضور علی نجفی خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران، اعضای سفارت، نهادهای جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های آنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامگاه چهارشنبه شانزدهم مهرماه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، زیارت عاشورا و زیارت اربعین قرائت شد.

علی نجفی خوشرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به اهمیت و‌ ابعاد نهضت عاشورا، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار رسالت بزرگ و تاریخی ظلم ستیزی و حق گرایی است.

وی افزود: اگر چه تحقق این رسالت با دشواریها و‌ موانع مختلفی مواجه بوده است، اما ترویج گفتمان عزت و استقلال در عرصه جهانی از دستاوردهای ارزشمند آن بوده است.

سفیر کشورمان، مبارزه با تروریسم، عدالتخواهی و گفتمان وحدت را از دیگر‌ ثمره‌های کشورمان در تکیه بر پیام عاشورای حسینی توصیف کرد و گفت: در شرائط کنونی ما در عرصه داخلی نیز هر چه بیشتر به آرمان های قیام حسینی بویژه درستکاری و حق گرایی در حوزه‌های مختلف بعنوان مطالبه ملی، نیازمند هستیم.

سفیر ایران در عمان همچنین با ابراز تاسف از محدودیت ها و‌ مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، ابراز امیدواری کرد در آینده با رفع این بلیّه جهانی، زمینه حضور با شکوه هموطنان مقیم کشور عمان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم گرامیداشت مناسبتهای ملی و مذهبی فراهم شود.

از زمان شیوع ویروس کرونا در سلطان نشین عمان، با نظر کمیته عالی مبارزه با کرونا در این کشور، فعالیت‌های مختلف و اجتماعات تعلیق یافته است و بر این اساس فعالیت مساجد و اماکن مذهبی نیز همچنان محدود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز