خبرگزاری کار ایران

تهران و کاراکاس تفاهمنامه گردشگری امضا می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۷۹۱۵۶

وزیر میراث و گردشگری ایران و وزیر گردشگری ونزوئلا بر لزوم امضای تفاهم نامه گردشگری تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) با فلیکس پلاسنسیا (وزیر گردشگری ونزوئلا) به‌صورت ویدئویی گفت‌وگو کرد.

مونسان با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط گردشگری دو کشور وجود دارد که با تلاش‌های متقابل می‌توان این ظرفیت را تقویت کرد.

او در ادامه به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری پرداخت و ادامه داد: ما در سال گذشته بیش از ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر ورودی به کشور داشتیم و سازمان جهانی سفر ایران را به عنوان دومین کشور از لحاظ سرعت رشد گردشگر خارجی در دنیا معرفی کرد و در سال ۲۰۱۹ به ۱۱/۸میلیارد دلار از سهم GDP کشور دست پیدا کردیم.

او در ادامه به افزایش ۶/۸درصدی اشتغال مستقیم و غیرمستقیم گردشگری اشاره و تصریح کرد: برای دست پیدا کردن به این رقم گردشگری کشور را از حوزه فرهنگی و تاریخی فراتر بردیم و بر ظرفیت‌های طبیعی، اکوتوریسم و گردشگری روستایی تمرکز کردیم، همچنین با تمرکز بر گردشگری درمان و سلامت نیز  موفق به جذب تعداد زیادی گردشگر از منطقه و اروپا شدیم.

مونسان به تعدد روستاها و اقوام مختلف در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تبدیل خانه‌های روستایی به اقامتگاه برای گردشگران یکی از کارهایی بود که توسط ما انجام شد و مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت. همچنین تبدیل برخی بناهای تاریخی به بوتیک هتل‌ها و فضاهای اقامتی از دیگر اقدامات انجام شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ساخت ۴۹۸ هتل توسط بخش خصوصی با حمایت دولت برای صدور مجوز و تخصیص وام، افزود: در حال حاضر نیز در حوزه گردشگری ۲۴۰۰ پروژه در دست اجرا داریم. ارائه اشیای تاریخی توسط کلکسیونرها و مردم در موزه‌های کوچک از دیگر کارهایی بود که در این مدت صورت گرفت و به ازای هر ۱۰ روز یک موزه توسط مردم افتتاح شد.

پس از ارائه این گزارش پلاسنسیا (وزیر گردشگری ونزوئلا) از اقدامات گسترده‌ای که توسط دولت ایران در حوزه گردشگری انجام شده است، ابراز شگفتی کرد و گفت: با توجه به استراتژی‌ها و اهداف مشترک دو طرف با تبادل تجربه و امضای تفاهمنامه دوجانبه می‌توانیم گردشگری بین دو کشور را تقویت کنیم. همچنین همکاری بخش خصوصی دو کشور می‌تواند اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزند.

او به مسیر هوایی مشترک بین دو‌ کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌ها برای جذب گردشگر اشاره کرد و افزود: ۴۰۰ میلیون جمعیت در اطراف ایران زندگی می‌کنند که ظرفیت خوبی است و از طریق این خط هوایی می‌توان برای جابه‌جایی آن‌ها بهره برد.

در ادامه مونسان با قبول پیشنهاد امضای تفاهمنامه دوجانبه افزود: بزرگ‌ترین مشکل این است که آژانس‌های گردشگری ایران و ونزوئلا از ظرفیت دو کشور آشنایی ندارند. پیشنهاد من این است که در حاشیه امضای تفاهمنامه نشست‌های BtoB با حضور آژانس‌های دو طرف برگزار شود و در ادامه این مسیر نیز برگزاری تورهای آشناسازی را برای معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های دو کشور برنامه‌ریزی کنیم.

او به تجربه‌های موفق ایران در این زمینه با کشور عمان و چین اشاره کرد و ادامه داد: تا چند روز آینده نیز عازم روسیه برای لغو روادید گروهی هستم که این اقدام مشابه با این کشور هم صورت گیرد. مطمئنم با کمک سفرای دو کشور و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دو کشور گردشگری بین ایران و ونزوئلا رونق خواهد گرفت.

در این گفت‌وگوی ویدئویی، حجت‌الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا و کارلوس آنتونیو آلکالا کوردونس سفیر ونزوئلا در ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز