خبرگزاری کار ایران

راه‌یافتگان مرحله نهایی «حفظ ردیف» جشنواره موسیقی جوان معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۹۶۲

اسامی هنرمندان راه یافته به مرحله نهائی بخش «حفظ ردیف» چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اعلام شد.

به گزارش ایلنا، هنرمندان راه یافته به مرحله نهایی بخش «حفظ ردیف» چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان معرفی شدند.

مینا افتاده نوازنده سنتور و عضو هیات داوران بخش «حفظ ردیف» درباره داوری این دوره گفت: داوری بخش «حفظ ردیف» به‌ دلیل بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار شد. از داوطلبین سؤال می‌پرسیدیم و آنها اجرا می‌کردند. در این دوره نسبت به دوره‌های قبل شرکت‌کنندگان کمتری حضور پیدا کرده بودند. شرکت‌کنندگانی که به مرحله بعد راه پیدا کرده‌اند باید امتحان دیگری نیز بدهند که آن امتحان هم به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

افتاده در پاسخ به این سوال که راه‌یافتگان به مرحله بعد باید چه نکاتی را مد نظر قرار بدهند، گفت: باید به ردیف و گوشه‌ها تسلط داشته باشند. امیدوارم هرچه زودتر این شرایط تمام شود و همه کلاس‌ها به صورت حضوری برقرار شود چون ارتباط عاطفی که بین معلم و شاگرد برقرار می‌شود چیز دیگری است.

بر اساس اعلام ستاد چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، در پی شرکت ۱۱ نفر از ۱۸ متقاضی بخش «حفظ ردیف» در مرحله اول، هنرمندان جوان ذیل موفق شدند به مرحله نهایی راه‌ یابند:

۱. مهران آقاخانی (سنتور) / ۲. محمدحسین سجادی (سه‌تار) / ۳. علیرضا سعیدی (سنتور) / ۴. سیده‌مهسا سیدخاوری لنگرودی (سنتور) / ۵. دامون قاسمی (کمانچه) / ۶. اشکان نایبی (تار) / ۷. پارسا نایبی (سنتور)

نحوه و زمان برگزاری مرحله نهایی متعاقباً از سوی ستاد جشنواره اعلام خواهد شد. بر اساس فراخوان، شرکت‌کنندگان این بخش باید حداقل به یکی از روایت‌های معتبر و شناخته‌شده از ردیف موسیقی ایرانی‌ـ ـ که به‌طور رسمی منتشر شده باشد ــ تسلط و احاطه کامل داشته باشند و بتوانند در تمامی دستگاه‌ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی، بر اساس نظر هیات داوران، به اجرای بداهه نیز بپردازند.

همچنین در صورتی‌که روایت انتخابی شرکت‌کنندگان همه گوشه‌های معمول را نداشته باشد، باید این گوشه‌ها بر اساس یکی از روایت‌های متداول دیگر (مانند ردیف میرزا عبدالله یا ردیف آقا حسینقلی در بخشِ سازی و ردیف محمود کریمی یا ردیف عبدالله دوامی به روایت فرامرز پایور در بخشِ آوازی) آماده و درصورت درخواست هیات داوران اجرا شوند.

چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت دفتر امور موسیقی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز