خبرگزاری کار ایران

تسلیت خانه کتاب برای درگذشت سیدمحسن حبیبی

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۳۵۹

روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در پیامی درگذشت سیدمحسن حبیبی، معمار، شهرساز و داور جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن این پیام آمده است: «‌بی‌شک ضایعه از دست دادن مرحوم حبیبی که سال‌ها حضور در عرصه مهندسی و کار و مطالعه بر روی معماری و شهرسازی ایران از او شخصیتی ماندگار ساخته بود, برای جامعه‌ دانشگاهی و معماری ایران فقدانی بزرگ و جبران‌ناپذیر است.

همراهی و همکاری دل‌گرم‌کننده زنده‌یاد حبیبی در داوری «جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» در طول سال‌های گذشته، اندوه این خبر را تلخ‌تر کرده است و ما را از گنجینه آموخته‌ها و تجارب عمیق نظری و عملی آن مرحوم بی‌نصیب کرد.

روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درگذشت سیدمحسن حبیبی را به ‌خانواده محترم ایشان و دوستان آن زنده‌یاد تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند کریم برای روح بلند ایشان شادی و علو مرتبه مسألت می‌کند.»

سیدمحسن حبیبی روز یکشنبه (ششم مهرماه ۹۹) درگذشت. از آثار او می‌توان به «مسکن حداقل»، «الگوی ساخت مسکن در شهرهای خوزستان»، «مسکن و معلولین»، «اصول و ضوابط طراحی منطقه»، «استخوان‌بندی شهر تهران»، «سرانه کاربری‌های شهری»، «مرمت شهری»، «اطلس کلانشهر تهران»، «قصه شهر، تهران، نماد شهر نوپرداز ایرانی ۱۲۹۹–۱۳۳۲»، «شرح جریان‌های فکری معماری و شهرسازی در ایران معاصر»، «از شار تا شهر (تحلیلی تاریخی از مفهوم شهر و سیمای کالبدی آن، تفکر و تأثر)»، «مکتب اصفهان، زبان طراحی شهری در شهرهای کهن»، «قصه شهر»، «خاطره شهر»، «میدان بهارستان، تجربه نووارگی در فضای شهری ایرانی»، «منطقه چیست؟»، «معماری بازسازی در فرانسه»، «فضای شهری و معلولین»، «شهرسازی: واقعیات و تخیلات» و «فناوری گنبد میراث فرهنگی» (ترجمه) اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز