خبرگزاری کار ایران

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی لغو شد/ معرفی برنامه‌های جایگزین

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۰۷۵

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از لغو پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) خبر داد و برنامه‌های جایگزین این سازمان به مناسبت اربعین را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا فاطمیان‌پور (معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) از لغو پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: سازمان فرهنگی هنری در این سال‌ها همواره با برگزاری پیاده‌روی جاماندگان از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) میزبان شهروندان بود و امسال با توجه به وضعیت کرونا و محدودیت‌های ایجادشده برای برگزاری تجمعات، برنامه‌های متنوعی با عنوان «جاماندگان حسینی» برای شیفتگان زیارت اربعین سیدالشهدا (ع) در فضاهای باز این سازمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده است.

وی به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: برنامه «تکیه» که از ابتدای ماه محرم آغاز شد و در آن فضاهای باز مراکز سازمان فرهنگی هنری برای برگزاری مراسم عزاداری در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد، به مناسبت اربعین حسینی نیز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به JELVEYESOOG. FARHANGSARA. IR یا تماس با سامانه ۱۸۳۷ فضاهای باز مراکز سازمان را برای برگزاری مراسم انتخاب کنند.

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه در هفت شب منتهی به اربعین حسینی در میدان آیینی امام حسین (ع) افزود: در شب اربعین حاج محمدرضا طاهری، صبح اربعین مادحین هیئت رزمندگان اسلام، بعد از نماز ظهر و عصر حاج علی قربانی و بعد از نماز مغرب و عشا حاج حنیف طاهری برای عزاداران حسینی به مدیحه‌سرایی می‌پردازند. فرهنگ‌سرای خاوران نیز به مدت پنج شب با برگزاری برنامه‌های فرهنگی میزبان عزاداران حسینی خواهد بود و همچنین دو فرهنگ‌سرای رازی و بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان موکب‌های محرمی هستند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در اربعین حسینی راه‌اندازی موکب‌های اربعینی در ۱۰ نقطه شهر تهران است. البته به دلیل مسائل بهداشتی در این موکب‌ها مواد غذایی توزیع نمی‌شود و علاوه بر پخش صوت مربوط به اربعین، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. توزیع هدایایی برای کودکان، ایجاد امکان ضبط خاطرات اربعینی مردم و نوشتن شعارهای حسینی روی شیشه خودروی شهروندان علاقه‌مند از دیگر برنامه‌های این ۱۰ موکب است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری ادامه داد: جشنواره تولید محصولات مجازی جاماندگان حسینی به شکل ویژه و با تولید بیش از ۱۰۰ محصول مجازی در قالب‌های مختلف برگزار می‌شود که این محصولات در ایام اربعین در رسانه‌ها، فضای مجازی و رسانه ملی پخش خواهد شد.

فاطمیان‌پور با اشاره به «عمود ۱۴۰۰» دیگر برنامه اربعینی سازمان فرهنگی هنری گفت: در این برنامه فضایی سه‌بعدی در یکی از میادین اصلی شهر ایجاد می‌شود و شهروندان با استفاده از عینک‌های واقعیت افزوده می‌توانند در مسیر راهپیمایی اربعین حرکت کنند و به صورت مجازی در فضای اربعینی قرار بگیرند. تلاش می‌کنیم از تصاویر امسال پیاده‌روی اربعین استفاده کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: پویش «به تو از دور سلام» نیز ظهر روز اربعین برگزار می‌شود. در این پویش مردم در پشت‌بام‌ها رو به حرم امام حسین (ع) سلام می‌دهند و زیارت اربعین را به صورت خانوادگی قرائت می‌کنند. همچنین برنامه «بلندا» با هدف احیای آیین سنتی چهارپایه‌خوانی که اجرای آن در ماه محرم آغاز شده بود، در ماه صفر و به ویژه ایام اربعین در سطح شهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز