خبرگزاری کار ایران

جشنواره موسیقی و ترانه "لالایی" برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۵۹۴

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از انتشار فراخوان جشنواره لالایی‌ها و ترانه‌های فولکلور خبر داد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از انتشار فراخوان جشنواره لالایی‌ها و ترانه‌های فولکلور خبر داد.

  فاطمه تنهایی (مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران) با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره لالایی‌ها و ترانه‌های فولکلور توضیح داد: لالایی از اولین آموزه‌هایی است که والدین به کودکان می‌آموزند و در شکل گیری شخصیت و ساختار فکری و فرهنگی آنان نقش مهم و تعیین کننده‌ای دارد. بنابراین در دوران قرنطینه خانگی با ایجاد بستری مناسب در فضای مجازی امکانی فراهم شده است تا در برقراری تعامل بین نسل‌ها، قدم‌های مؤثری برداریم.

وی افزود: جشنواره بربال لالایی با هدف آشنایی و شناخت بیشتر اعضا با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، ترویج آداب و رسوم محلی، توجه به تربیت دینی و حس زیبایی شناسی، ایجاد پویایی و نشاط در بین کودکان ونوجوانان، تاثیر لالایی‌ها در صمیمیت حاکم برفضای خانواده‌ها، افزایش ارتباط چشمی وشنیداری اعضای خانواده با یکدیگر؛ در چهار بخش لالایی‌های دیروز، لالایی‌های امروز، لالایی‌های آوایی (بی کلام) و لالایی من (لالایی‌هایی که کودکان برای عروسک‌های خود ویا در بازی‌های کودکانه خود در نقش والدین می‌سرایند) برگزار می‌شود.

تنهایی بیان کرد: آثار می‌تواند در دوگروه سنی کودک و بزرگسال به زبان وگویش های مختلف به صورت فایل صوتی همراه با موسیقی بی‌کلام اجراشود. در این راستا متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را تا پایان دی ۹۹ به واحد هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران ارسال کنند.

برای مشاهده فراخوان جشنواره لالایی‌ها و ترانه‌های فولکلور اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز