خبرگزاری کار ایران

شرط «نمایش اول» از جشنواره سینما حقیقت حذف شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۵۵۹

دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از حذف شرط نمایش اول فیلم‌های مستند ایرانی برای حضور در این دوره‌ جشنواره خبر داد.

به گزارش ایلنا، طبق آیین‌نامه دوره چهاردهم «سینماحقیقت» و اعلام قبلی، مقرر شده بود که شرط نمایش اول یا همان Iranian Premier فیلم‌های بخش «مسابقه ملی» و «جایزه شهید آوینی» در این دوره اعمال شود، اما به دلیل شرایط ویژه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اعتراض برخی مستندسازان نسبت به عدم اطلاع از این قانون و فرصت‌های محدود نمایش برای فیلمسازان در این مقطع زمانی، محمد حمیدی‌مقدم دبیر جشنواره «سینماحقیقت» این شرط را حذف و به سال آینده موکول کرد.

در بند ۲ مقررات و مشخصات مربوط به اثر در فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» آمده بود که آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده باشند.

آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره «سینماحقیقت»، روز ۱۲ مهرماه ۹۹ اعلام شده است و متقاضیان می‌بایست فرم شرکت در این رویداد بزرگ سینمای مستند ایران را روی پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.irandocfest.ir و یا وب‌سایت مرکز گسترش www.defc.ir به صورت آنلاین تکمیل کرده و نسخه نهایی فیلم خود را از طریق ارائه لینک یا به شکل فیزیکی، تا پایان روز ۱۵ مهر به دبیرخانه سینماحقیقت ارائه کنند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرماه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز