خبرگزاری کار ایران

رمز‌ گشایی از معمای یک اسکله

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۵۰۲

مستند حماسی چالشی «معمای اسکله یک» به نویسندگی و کارگردانی محمد دیندار روی آنتن خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، مستند حماسی چالشی «معمای اسکله یک» به نویسندگی و کارگردانی محمد دیندار و محصول شبکه سوم سیما امروز دوشنبه هفتم مهرماه حدود ساعت ۱۷/۴۰ دقیقه روی آنتن خواهد رفت.

در این مستند محمد دیندار بار دیگر با نگاهی تازه و جستجوگر به سراغ ابعاد مختلف جنگ تحمیلی رفته و ضمن به تصویر کشیدن فرازهایی از حماسه هشت سال دفاع مقدس و رشادت رزمندگان، به تبعات جنگ تحمیلی بعد از پایان آن و در دوران سازندگی تاکنون پرداخته است.

«معمای اسکله یک» نگاهی چالشی به عملکرد ضعیف دولت‌ها در رفع موانع موجود در مناطق جنگی بخصوص در خرمشهر و اروند و آبادان داشته که باعث کم رنگ شدن رونق اقتصادی در این مناطق شده است.

در این مستند همچنین به شکل محوری از مشکلی در اسکله یک خرمشهر و نیز رودخانه اروند رمز گشایی می شود که با وجود وعده ها و قول های مکرر مدیران در دولت های مختلف برای رفع آن اما حدود ۴۰ سال است که این مشکل بر  طرف نشده و ایمنی کشتیرانی را در این منطقه با مخاطره روبرو ساخته و بر رونق بندر خرمشهر تاثیری منفی گذاشته است.

در مستند «معمای اسکله یک»  فرماندهان ارشد دفاع مقدس، مدیران ارشد دولتی، استاندار خوزستان، نمایندگانی از مجلس و چند تن از کارشناسان دریایی، فرهنگی و رسانه‌ای حضور دارند.

مستند «معمای اسکله یک» فصلی جدید در تاریخ مستند سازی دفاع مقدس محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که  هشت سال جنگ تحمیلی همچنان دارای مضامینی بکر و دست نخورده است که در صورت پرداختن به آنها با نگاه و رویکردی نو، می‌توانند برای نسل امروز حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشند.

لازم به توضیح است از محمد دیندار در سالهای اخیر مستندهایی همچون جورچین، قهرمان من کو، از آزادی تا آبادی، حماسه سوم، سیل بند و مهار اژدها بر روی آنتن شبکه‌های مختلف سیما رفته که با استقبال مخاطبان و چهره‌های شاخص فرهنگی، سینمایی و سیاسی روبرو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز