خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس رسانه ملی:

قوانین به صداوسیما اجازه تصمیم‌گیری درباره شبکه نمایش خانگی را می‌دهد/ گردن‌مان از مو باریک‌تر است

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۰۱۹

مشاور رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اختلاف این سازمان با وزارت ارشاد پیرامون نمایش خانگی معتقد است: قوانین به‌روز درباره این موضوع این اجازه را به سازمان صداوسیما می‌دهد که درباره این موضوع تصمیم‌گیری کند.

علی فهیم‌دانش (مشاور رییس سازمان صداوسیما و مدیرکل امور بین‌الملل) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اختلاف نظر میان وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما در صدور مجوز برای تولیدات نمایش خانگی گفت: سازمان صداوسیما در برابر قانون تمکین می‌کند. فعلا قوانین متعددی ازجمله رای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و قانون مقررات خاص و عام، تکالیفی را برای سازمان تعیین کرده است و ما رگ گردنمان در برابر قانون از مو باریک‌تر است. سازمان صداوسیما مانند دیگر نهادها ژست قانون‌مداری نمی‌گیرد که می‌گویند دیپلماسی حقوقی و تدبیر حقوقی داریم ولی در عمل کار دیگری می‌کنند. ما در عمل تمکین به قانون را نشان می‌دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیارات شبکه نمایش خانگی را به عهده وزارت ارشاد گذاشته است، گفت: همانطور که قوانین خاص و عام داریم، قانون‌هایی هم داریم که منسوخ شده است. معیار برای تصمیم‌گیری در این حوزه قانونی است که به‌روزتر است و حتما به آن تمکین می‌کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی اربعین گفت: رسانه‌ ملی تلاش می‌کند برای تمامی سلایق و ذائقه‌ها برنامه تولید کند. در موضوع تولید برنامه‌های مذهبی در معاونت سیما و معاونت صدا به صورت کلاسیک این اتفاق در حال شکل‌گیری است و برنامه‌های متنوع مذهبی در حال تولید و پخش است. تلویزیون اینترنتی اربعین در واقع پاسخ به نیاز نسلی است که در فضای مجازی حضور جدی‌تر و پررنگ‌تری دارد. نسل امروز که عمده وقت خودش را در فضای مجازی می‌گذراند باید پیرامون مسائل دینی و مذهبی هم برنامه‌های مناسبی را تماشا کند. تاسیس این شبکه تلویزیونی بر بستر اینترنت توجه به فضای مجازی است. 

وی در ادامه گفت: هدف ما در تلویزیون اینترنتی اربعین انتقال مفاهیم پیرامون فلسفه عاشورا است و شور و شعور حسینی را توامان مطرح می‌کنیم. به همین جهت برای مخاطب خاص و عام با ذائقه‌های متفاوت برنامه‌های مختلف در این شبکه عرضه می‌شود. نقطه تمرکز برنامه‌های این شبکه کشور عراق است اما از دیگر نقاط دنیا که معاونت برون مرزی صداوسیما دفتر دارد نیز از امکانات آن‌ها هم استفاده می‌کنیم. سوریه و ترکیه و لبنان دیگر کشورهایی هستند که تصاویر مربوط به عزاداری اربعین از آنها به نمایش گذاشته می‌شود. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تولیدات شبکه اربعین از شبکه‌های سراسری هم پخش می‌شود، گفت: ما به صورت سنتی و از دیرباز خوراک تصویری در اختیار شبکه‌های سراسری می‌گذاریم و در طول فعالیت شبکه اربعین هم بخش‌هایی از این تولیدات از این شبکه‌ها پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز