خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

رونمایی آنلاین از ۲۰ نوع قیمه/ امسال، سال شکوفایی گردشگری الکترونیک است

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۸۵۳

مشاور اجرایی معاون گردشگری و دبیر هفته گردشگری در تشریح برنامه‌های هفته گردشگری از برگزاری مراسمی برای معرفی تنوع قیمه‌ها در ایران آنهم به صورت آنلاین خبر داد و گفت: سعی برآن است تا در سال جاری به گردشگری روستایی نگاه ویژه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زمانی (مشاور اجرایی معاون گردشگری و دبیر برگزاری هفته گردشگری) با اشاره به اینکه کرونا را تهدیدی برای حوزه گردشگری فرض نکرده‌ایم چراکه فعالان حوزه گردشگری را مجبور کرد تا برای اجرای هفته گردشگری به طرح‌های جدید بیندیشند، گفت: برای تنوع‌بخشی در ارائه محصولات گردشگری برای نخستین بار تشکل‌های بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری در کنار یکدیگر جمع شدند و سعی کردند ترکیبی از محصولاتی که در گذشته بود را در قالب زیرساخت و نرم‌افزارهای جدید ارائه دهند.

 وی ادامه داد: به طور مثال بحث غذا و تنوع آن در حوزه گردشگری همواره یکی از چالش‌هایی بود که با آن روبرو بودیم و همواره با گله‌مندی گردشگران در خصوص محدود بودن منوی رستوران‌ها و غذاهای تکراری مواجه می‌شدیم. هیچگاه غذاهایی که در خانه‌های ایرانی طبخ می‌شود سر سفره توریست گذاشته نمی‌شد. از این‌رو در هفته گردشگری بخشی از فعالان این حوزه یکی از غذاهای ایرانی به نام قیمه را در نظر گرفتند و تنوع آن را در کشور به نمایش خواهند گذاشت. این در حالی است که تاکنون فقط تصور می‌شد یک نوع قیمه وجود دارد  اما به زودی و در هفته گردشگری از بیش از ۲۰ نوع قیمه آنهم به صورت آنلاین رونمایی خواهد شد. 

دبیر برگزاری هفته گردشگری در خصوص برگزاری آنلاین مراسم‌هایی که به حوزه گردشگری ارتباط پیدا می‌کنند و بیشتر آنها نیازمند شالوده‌ای همراه با حضور گردشگران است، گفت: ستاد ملی کرونا تاکید داشت برنامه‌هایی که برای هفته گردشگری در نظر گرفته می‌شود باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد و جلسات و مراسم به صورت آنلاین برگزار شود. البته معتقد هستیم بزرگترین مشکل گردشگری در بازار اینگونه است که همواره سنتی عمل کرده و بسیاری از محصولات گردشگری برای آنکه به موقع معرفی نمی‌شوند از دسترس خارج می‌شوند. 

 زمانی با اشاره به اینکه در حوزه دیجیتال مارکتینگ و فعال شدن حوزه آنلاین گردشگری و معرفی جاذبه‌ها اذعان داشت: صاحبان کسب و کارها ناچار هستند در شرایط فعلی رویکرد خود را به سمت مارکتینگ و بازاریابی الکترونیکی بروند. به نظر می‌رسد امسال، سال شکوفایی گردشگری الکترونیک خواهد بود در بخش بازاریابی قطعاً باید رویکرد ما نسبت به سال‌های گذشته تغییر کند.

به گفته او، در سال گذشته شاهد حضور جوانان خوشفکر در زمینه گردشگری آنلاین و اخذ روادید بودیم که توانستند در این حوزه نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ که میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده‌اند، سودهای بیشتری به دست آورند؛ این نشانگر آن است که بخش دیجیتال مارکتینگ و گردشگری الکترونیک در حوزه گردشگری بسیار اهمیت دارد اما متاسفانه به صورت حرفه‌ای به آن نگاه نشده است.

مشاور اجرایی معاون گردشگری، با اشاره به آنکه در هفته گردشگری سعی شده به بخش تخصصی گردشگری روستایی توجه ویژه شود، گفت: شعار روز جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ در حوزه توسعه گردشگری روستایی است از این‌رو تاکید ما نیز به این بخش بیش از گذشته است. رسانه‌ها نیز می‌توانند رابطه بین مردم به عنوان جوامع محلی و میزبان و افرادی که از طریق گردشگری می‌توانند کسب درآمد داشته باشند و گردشگران عمل کنند و به معرفی گردشگری روستایی به مسافران بپردازند  تنوع گردشگری روستایی در ایران به گونه‌ای است که در سال جدید رویکرد حوزه گردشگری در این حوزه خواهد بود. معتقد هستم و گردشگری روستایی مزیت نسبی ایران در حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز