خبرگزاری کار ایران

تجلیل شبکه مستند از دوبلور پیشکسوت+تیزر مستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۴۵۹

مراسم پاسداشت آرشاک قوکاسیان و رونمایی از مستند «قصه‌ی آرشاک» ۶ مهر در زادروز این دوبلور ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، « قصه‌ی آرشاک» مستند پرتره آرشاک قوکاسیان و از تولیدات جدید شبکه مستند سیما یکشنبه ۶ مهر ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۸ تا ۲۰ با حضور مدیر شبکه مستند سیما و جمعی از بزرگان عرصه دوبله و دوستداران فرهنگ در شهرک غرب، بلوار ایران‌ زمین شمالی، فرهنگسرای ابن‌سینا رونمایی می‌شود.

این مستند به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی در ۵۷ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری استاد قوکاسیان می‌پردازد.

توکلی درباره این مستند گفت: قوکاسیان (زادهٔ ۶ مهر ۱۳۲۳) گوینده یا دوبلور ایرانی که در فاصله سال‌های ۱۳۳۹ تا اوایل سال ۶۲ به جای شخصیت‌های جوان در بسیاری از فیلم‌های سینمائی و سریال‌های ایرانی و خارجی گویندگی کرده‌است. سپس به کانادا مهاجرت می‌کند و سال ۸۷ مراحل بازگشت ایشان به ایران انجام شده و به دنیای دوبله بازمی‌گردد.

وی افزود: از مهمترین کارهای ایشان می توان به «اسب جنگی» ساخته استیون اسپیلبرگ اشاره کرد که بعد از بازگشت ایشان به ایران انجام گرفته است.

این کارگردان افزود: در «قصه‌ی آرشاک» قوکاسیان درباره ورودش به دوبله ، اینکه چرا مهاجرت کرد و سالهایی که در کانادا بود چه بر او گذشت و همچنین اینکه چه شد به ایران بازگشت؟ صحبت خواهد کرد.

توکلی گفت: قوکاسیان تنها دوبلور ارمنی ایران است و تا امروز آثار درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز