خبرگزاری کار ایران

رحیم خیوه‌لی بخشی منطقه ترکمن درگذشت

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۳۸۶

رحیم خیوه لی (از بخشی‌های منطقه ترکمن) پنجشنبه سوم مهرماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحیم خیوه‌لی (از بخشی‌های منطقه ترکمن) پنجشنبه سوم مهرماه بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

هوشنگ جاوید (موسیقی پژوه) در صفحه شخصی خود درباره این اتفاق نوشته است: «شوربختانه دراین بحران کرونایی وسکوتی که برجامعه هنر تحمیل شده، یکی دیگر از استادان هنر بخشی‌گری ترکمن‌های ایران ، روان‌شاد خلیفه رحیم خیوه لی نیزدراثر سکته قلبی دارفانی را وداع گفت و از دنیا درگذشت، خدایش بیامرزد، تسلیت به خانواده محترمش و دوستانش و جامعه موسیقی ایران ، بویژه جامعه موسیقی ترکمن گلستان .

رحیم خیوه‌لی هنرمند موسیقی سنتی ترکمنی و از چهره های مطرح خوانندگی و نوازندگی دوتار و شادی بخش محافل عمومی و جشن های محلی در منطقه ترکمن صحرا بود. او در دوران فعالیت هنری خود خدمات شایانی به جامعه موسیقی ترکمنی داشته است و علاقمندان موسیقی سنتی در منطقه اجراهای هنرمندانه وی را فراموش نخواهند کرد. استاد فقید رحیم خیوه لی از معدود هنرمندان موسیقی سنتی ترکمن است که قابلیت و پتانسیل دریافت نشان درجه یک هنری را داشت و شاید هم متولیان امر پیگیر تحقق این موضوع بوده باشند.

گفتنی است مراسم تشییع و تدفین زنده‌یاد رحیم خیوه‌لی عصر روز پنج شنبه سوم مهرماه 1399 از ساعت 16 در روستای خیوه لی در شرق شهرستان آق قلا باحضوربسیاری از هنرمندان ترکمن  برگزارشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز