خبرگزاری کار ایران

پیروز ارجمند:

مردم هنوز به قهرمان‌های آن دوره تعصب دارند

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۶۵۳

آهنگساز سینمای دفاع مقدس معتقد است، معتقد است با وجود فاصله گرفتن از سال‌های دفاع مقدس مردم هنوز نسبت به قهرمانان آن دوره تعصب و حساسیت دارند.

به گزارش ایلنا، پیروز ارجمند آهنگساز گفت: ماهیت جنگ ما با همه جنگ‌ها فرق دارد. درک این موضوع یک بعد معرفتی لازم دارد. به همین دلیل سینمای ما با سینمای جنگی دنیا متفاوت است. موسیقی‌اش هم فرق دارد و می‌شود «بوی پیرهن یوسف» و «از کرخه تا راین». شک ندارم که آقای انتظامی آن موسیقی‌ها را در حس و حالی خاص نوشته است. این اتفاق ها برای هر آهنگساز یک بار اتفاق می‌افتد و من این شانس را داشتم که این عوالم را در «نجات یافتگان» و «سفر به چزابه» تجربه کنم.

وی افزود: دفاع مقدس از فرازهای این تاریخ است و نباید آن را از یاد برد. شاید روزی خودمان را سرزنش کنیم که از ظرفیت‌های دفاع مقدس برای رشد جامعه استفاده نکردیم. شما ببینید این روزها ویدئوها و تصاویر بچه‌های جنگ در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. مردم اعتراضشان به بی‌عدالتی، اختلاس‌ها و ... را با یادآوری قهرمان‌های دفاع مقدس به یاد مسئولان می‌آورند. مردم هنوز به این قهرمان‌ها حساسند و تعصب دارند. جایی مجسمه‌ای از سردار سلیمانی ساخته شده بود که زیبا نبود. مردم در فضای اجتماعی اعتراض کردند. چون سردار برایشان مهم است.

ارجمند که در «نجات یافتگان» و «سفر به چزابه» با رسول ملاقلی‌پور همکاری کرده، در بخش دیگری از سخنانش گفت: بعضی از آثار خودم را سخت گوش می‌دهم. «سفر به چزابه» یکی از آنهاست. به سختی سراغش می روم و هنوز مرا منقلب می‌کند. در «نجات یافتگان» فصلی است که عاطفه رضوی مجروح را با خود می‌برد و همه رزمنده‌ها شهید می‌شوند، من و رسول نتوانستیم این صحنه را با هم ببینیم. هر دو متاثر می‌شدیم. بعضی غم‌ها شیرین هستند، بعضی غم‌ها نوستالژیک هستند، بعضی‌ها غم باقی می‌مانند و فراموش نمی‌شوند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز