خبرگزاری کار ایران

نشست‌های خانه کتاب و ادبیات برای هفته دفاع مقدس

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۴۳۱

​موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اعلام کرد به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس‌، ٢٦ نشست تخصصی برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا،  روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران این نشست‌ها را که همزمان با نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌شوند به این شرح اعلام کرده است: «شعر مقاومت و دفاع مقدس» سه‌شنبه (اول مهرماه) ساعت ۱۰ با حضور ناصر فیض و  علی‌محمد مودب  بررسی می‌شود. 

همچنین، رونمایی از ترجمه انگلیسی کتاب «هفتمین فرمانده» با حضور پویا محمد علیخانی (مترجم) و محمد باقری وکیل‌آباد (نویسنده) با همکاری سازمان نشر آثار دفاع مقدس (انتشارات صریر) ساعت ۱۱  برگزار می‌شود. 

نقد «امتحان سخت؛ خاطرات آزاده سیداحمد قشمی» با حضور  احمد قشمی و  جواد کامور بخشایش (منتقد) از دیگر برنامه‌های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است که سه‌شنبه (اول مهرماه) ساعت ۱۴  با همکاری انتشارات پیام آزادگان برگزار خواهد شد.

همچنین، نقد کتاب «جوله» روز  چهارشنبه (دوم مهرماه) ساعت ۱۴ با حضور عباس عابدساوجی و جواد کامور بخشایش (منتقد) با همکاری سازمان نشر آثار دفاع مقدس(انتشارات صریر) از دیگر برنامه‌های این موسسه است.

از دیگر برنامه‌های روز دوم مهرماه، نشست «تاملی بر ادبیات داستانی کودک و نوجوان دفاع مقدس» است که با حضور مصطفی خرامان برگزار می‌شود.

برنامه‌ دیگر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، برگزاری نشست رونمایی ترجمه انگلیسی کتاب «فقط  غلام حسین باش» با حضور حمید حسام (نویسنده) و سیدمجتبی باقری (مترجم) است. این برنامه با همکاری سازمان نشر آثار دفاع مقدس (انتشارات صریر) پنجشنبه (سوم مهرماه) ساعت ۱۱ برگزار می‌شود. نشست «تاریخ کربلا و دفاع مقدس» هم از برنامه‌های روز سوم مهرماه است که با حضور میرشمس‌الدین فلاح هاشمی از ساعت ۱۳ برگزار خواهد شد.

نشست «آسیب‌شناسی داستان‌های دفاع مقدس» نیز برای روز جمعه(چهارم مهرماه) در نظر گرفته شده است.  این برنامه با حضور قاسمعلی فراست و محمد حنیف از ساعت ۱۱ برگزار می‌شود. همچنین، در این روز، نشست «روایت جنگ در دل جنگ (با نگاهی به مستندهای سیدمرتضی آوینی)» با حضور محمد مهدی شاکری و حمیدرضا شعیری از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی در ساعت ۱۴ برپا می‌شود.

این موسسه همچنین با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، شنبه(پنجم مهرماه) ساعت ۱۱ نشست «نقش زنان در دفاع مقدس» را با حضور فاطمه مه‌پیکر و مریم شادی برگزار می‌کند.  نقد کتاب «هفت خوان؛ خاطرات آزاده علی‌اکبر فندرسکی» نیز در روز شنبه (پنجم مهرماه) ساعت ۱۴ با همکاری انتشارات پیام آزادگان برگزار می‌شود و فرزانه قلعه قوند (نویسنده) و امیرمحمد عباس‌نژاد در این نشست حضور خواهند داشت.

همچنین، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری کانون سراسری مترجمان نشست «ترجمه ادبیات دفاع مقدس به زبان‌های خارجی» را روز یکشنبه (ششم مهرماه) ساعت ۱۱ با حضور ساجده اثنی عشری و افشین شحنه‌تبار برگزار می‌کند. از دیگر نشست‌های روز  ششم مهرماه، می‌توان به نشست «آزادگان، عزت‌مداران دفاع مقدس» اشاره کرد؛ این نشست با حضور مرتضی جوکار و با همکاری انتشارات پیام آزادگان برگزار می‌شود. 

روز دوشنبه(هفتم مهرماه) هم از ساعت ۱۱ نشست «چرایی و چگونگی ماندگاری داعش» با حضور قادر آشنا و محمدباقر خرمشاد برگزار می‌شود. در این روز همچنین نشست نقد کتاب «ممد یزدی؛ خاطرات آزاده محمد دهقانی فیروزآبادی» با حضور یوسف بدرالدین (نویسنده) و محمدرضا سنگری (منتقد) در ساعت ۱۴ با همکاری انتشارات پیام آزادگان برگزار می‌شود. 

این موسسه نشست نقد کتاب «از فیضیه تا الرشید؛ خاطرات آزاده محمدحسن جمشیدی» را با حضور  جواد کامور بخشایش و سیدحسین ولی‌پور زرومی (نویسنده) با همکاری انتشارات پیام آزدگان در نظر گرفته است؛ این برنامه سه‌شنبه(هشتم مهرماه) ساعت ۱۱ برگزار می‌شود. نشست دیگر روز سه‌شنبه، نقد کتاب «دور از چشم صلیب؛ خاطرات آزاده مسعود قربانی» است که با حضور مسعود قربانی و امیرمحمد عباس‌نژاد  با همکاری انتشارات پیام آزادگان برپا خواهد شد.

همچنین، چهارشنبه (نهم مهرماه) نشست معرفی کتاب «دست‌های خالی پاهای خونین؛ تاخت و تازهای ضد انقلاب و ارتش عراق در قصر شیرین، سرپل ذهب و گیلان‌غرب(۱۳۵۷-۱۳۵۹)» با حضور اسدالله احمدی (نویسنده)  و سجاد محقق با همکاری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار می‌شود. نشست «جنگ شهرها، تهران» نیز چهارشنبه(نهم مهرماه) ساعت ۱۱با حضور زینب اسلامی (نویسنده) و سجاد محقق  با همکاری مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

‌همچنین  به مناسبت این هفته، هفت نشست تخصصی از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران  با حضور رضا امیرخانی، احمد دهقان، محمدرضا بایرامی، مرتضی سرهنگی، احمد شاکری، نرگس آبیار، مجید قیصری، قاسمعلی فراست، شهریار عباسی، خسرو باباخانی، محمود جوابخت، حمید محمدی محمدی، علی‌اصغر عزتی‌پاک، افشین شحنه‌تبار و میثم امیری برگزار می‌شود که درباره رابطه سینما و ادبیات داستانی دفاع‌مقدس، دستاوردهای ترجمه آثار داستانی دفاع‌مقدس، آثار کودک و نوجوان در ادبیات دفاع‌مقدس، رابطه ادبیات انقلاب و ادبیات داستانی دفاع‌مقدس، ادبیات داستانی دفاع‌مقدس و رسانه‌ها، ادبیات داستانی دفاع‌مقدس و خاطره‌نگاری و چیستی ادبیات داستانی دفاع مقدس، بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را همزمان با برگزاری برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به صورت زنده به نشانی @khaneyeketab دنبال کنند.

نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت از دوم تا نهم مهرماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز