خبرگزاری کار ایران

کارت پستال‌های محرمی دوره قاجار در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۳۲۶

رییس روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری نمایشگاه «نگار گذر عکس عاشورایی» همزمان با هفته دفاع مقدس و ایام محرم و صفر خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا ناصری (رییس روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری) گفت: نمایشگاه «نگار گذر عکس عاشورایی» که از دوم تا پانزدهم مهر ماه پذیرای علاقمندان است چهل قطعه عکس و کارت پستال از عزاداری ایام محرم و صفر در دوره قاجار به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این مجموعه از رونق و اهمیت عزاداری‌های ایام محرم و صفر در دوران قاجار حکایت دارد، تصریح کرد: این نمایشگاه با محوریت محرم، عاشورا، تعزیه، آیین‌های سوگواری و روضه‌خوانی در عزاداری سیدسالار شهیدان برگزار می‌شود.

ناصری هدف از برگزاری این نمایشگاه را گسترش و تبلیغ فرهنگ عاشورایی و ایجاد فضای معنوی در پایتخت عنوان کرد و افزود: زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشورا و نمایش قدمت برگزاری آیین‌های سوگواری در ماه محرم و صفر از گذشته تا به امروز از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

او تصریح کرد: بازدید از نمایشگاه «نگار گذر عکس عاشورایی» واقع در خیابان امام خمینی - ابتدای خیابان سی تیر - خیابان پروفسور رولن - روبروی موزه ملی ایران از دوم تا پانزدهم مهر ماه همه روزه از ساعت ۹الی ۱۴ برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز