خبرگزاری کار ایران

آلبوم بویراحمدی «درا» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۱۱۹

آلبوم «دِرا» (به معنای زنگوله یا زنگِ بزرگ) به آهنگسازی مسعود موسوی و آواز شهریار کریمی منتشر شد. این آلبوم شامل قطعات فولکلور بویر احمدی است.

به گزارش ایلنا، آلبوم «دِرا» (به معنای زنگوله یا زنگِ بزرگ) به آهنگسازی مسعود موسوی و آواز شهریار کریمی منتشر شد. این آلبوم شامل قطعات فولکلور بویر احمدی است. 

«درا» در قالب ۸ قطعه به عناوین «آواز تا کی بنالم»، «همنفس»، «آواز طول چپ»، «رنگی درا»، «آواز روزگار»، «درک بی بارون»، «اواز شاهین» و «عزیز نازلی» چیدمان یافته که سروده‌های آن از شاعران معاصر، غلام محمد ملک‌زاده، سهراب انصاری، حسن بهرامی و خداکرم خانی گلچین شده‌اند.

سامان جعفری‌خواه (نی)، بهادر بیضایی (سنتور)، پژمان سیدی (دف، تمبک)، مسعود موسوی (تار، بم تار، سه تار، کمانچه، ویولون و آکاردئون) در نوازندگی قطعات این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند.

در بخشی از بروشور این اثر آمده است: «اشعار حماسی و ترانه‌های غنایی و غم‌ناله‌های رایج در ایل بویراحمد نمایانگر تاریخ پر فراز و نشیب این ایل است. شهریار کریمی از ستارگانی است که در آسمان موسیقی این ایل به خوبی درخشیده. در این اثر که به همت ایشان و آقای موسوی پا به هستی می‌نهد، نوآوری تازه‌ای را رقم زده تا مشتاقان را از ملودی تکراری وارهانده و راه جدیدی پیش روی دوستداران موسیقی این سرزمین بگذارد.»

آلبوم محلی «دِرا» با آهنگسازی مسعود موسوی و آواز و تهیه کنندگی شهریار کریمی، روانه بازار موسیقی شده و علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را به دو صورت دیجیتال و فیزیکی از مراکز و وبسایت‌های معتبر موسیقی تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز