خبرگزاری کار ایران

سیر و سلوک معنوی و روحانی در یک کتاب

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۱۰۷

کتاب «سیر و سلوک معنوی و روحانی» بازنگرو تامل پیرامون عبادات قرآنی بر اساس تعالیم و آموزه‌های امام علی (ع) روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «سیر و سلوک معنوی و روحانی» بازنگرو تامل پیرامون عبادات قرآنی بر اساس تعالیم و آموزه‌های امام علی(ع) است که توسط رضا شاه کاظمی نوشته و با ترجمه رحیم غلامی روانه بازار کتاب شده است و تاکنون توانسته به چاپ دوم برسد.

در پشت جلد این کتاب آمده است: قرآن کریم اساس و بنیان قدسی فریضه‌ نماز در دین اسلام می‌باشد. این پژوهش موجز و مجمل به معرفی و تبیین بینشی منحصر به فرد از دقایق و ظرایف معنوی و روحانی، عقلانی و اخلاقی نهفته در سوره‌های کوتاه قرآن کریم می‌پردازد. فصول این پژوهشنامه سوره‌هایی را شامل می‌گردند که در مذهب شیعه قرائت آنها در نمازهای یومیه بیشتر توصیه شده‌اند. تمام مسلمانان، به خصوص شیعیان، با قرائت مستمر این سوره‌ها در نمازها و عبادات روزانه خود و تفکر در معانی عمیق نماز از قدرت الهام‌بخش و متحول کننده‌ی این فرضیه‌ی الهی هر روز در امور دنیوی و معنوی خویش مدد می‌گیرند. مولف دانشمند این کتاب دکتر شاه کاظمی، همان‌گونه که در مقدمه کتاب نیز اشاره شده است، صریحاً اذعان دارند که مباحث ارائه شده در این پژوهش‌نامه هم‌طراز تفسیرهای سنتی و تفصیلی قرآن نمی‌باشد، و با تاکید و اعتراف بر این امر، که چنان وظیفه‌ی خطیری از عهده و توانایی ایشان خارج است، یادآور شده که این پژوهش‌نامه نتیجه‌ی جستجو و مطالعات ایشان برای هدایت قوای عقلانی در پرتو تقوای الهی بوده است. این تحقیق علمی را می‌توان مطالعه و تفحصی غنی، دقیق و فلسفی دانست که به کاوش در اعماق معانی باطنی و مکنون در آیات وحی الهی می‌پردازد، آیاتی که همواره منشاء و سرچشمه‌ای الهام‌بخش در مسیر سیر و سلوک معنوی و روحانی مسلمانان بوده‌اند.

دامنه آیاتی که در این کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفته ضمن آنکه کلیه فرق مسلمانان را شامل می‌شود، امور مربوط به زندگی در دنیای امروز را نیز دربرمی‌گیرد. بعلاوه مسائل مطرح شده در این پژوهش ناممه مستقیما با مبانی اصلی معنویت و روحانیت مربوط هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز