خبرگزاری کار ایران

تجربیاتی از زندگی در کتاب «از آدم‌ها به آدم‌ها»

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۸۳

کتاب «از آدم‌ها به آدم‌ها» ازجمله کتاب‌هایی است که تلاش دارد بخشی از تجربیات اجتماعی، اخلاقی و عاطفی و ... را در قالب عبارات کوتاه و اشعاری از ای دست به رشته تحریر درآورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «از آدم‌ها به آدم‌ها» آمیزه‌ای از عبارات کوتاه و اشعار اجتماعی، اخلاقی و عاطفی و ... است که شکرالله علیدوست لسکوکلایه نوشته و انعکاس سال‌ها برخورد تنگاتنگ با مجموعه کسانی که با آنان در ارتباط فراوان کاری، اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی بوده را روایت کرده است.

با وجود داشتن روابط صمیمانه با اکثر آنها، گاهی در نوشته‌هایش نوعی گریز از آنها مشاهده می‌شود. درعین حال سعی شده تا کلمات، جملات و عبارات به نحوی انتخاب شوند که برای خوانندگان زودگذر، دشوار و برای آنان که آمادگی اندیشیدن در مطالب را داشته و احتمالا خود را مقید به اظهار نظر در مورد آن می‌دانند، قابل تامل باشد.

کتاب «از آدم‌ها به آدم‌ها» در دو بخش تنظیم شده است و مسائل مختلفی که آدم‌ها با آن درگیر هستند در آن روایت شده. مسائلی ازجمله عشق، همدمی، عدالت خواهی، قدرت، غرور، دین، راست و دروغ، تاریخ، خیانت، اعتماد، دوستی، سرمستی و قدرت و... در آن به رشته تحریر درآمده که از تجربیات نویسنده حاصل شده است.

شکرالله علیدوست لسکوکلایه در متنی روی جلد نوشته است: درگیرودار زندگی‌اش موفق به حل مشکل بنیادی خود با اکثر آدم‌ها نشد! به ناچار شکایتی مکتوب از آدم‌ها به آدم‌ها برد، چون اعتقاد داشت: آنان که از حق خود می‌گذرند، یا بزرگ‌ و پرقدرت هستند یا ضعیف و زبون. هدف‌های محدود حیات، قدرت تفکر را از انسان می‌گیرد. جایی که زور هست، عقل را در آن راهی نیست. در جهانی که قدم به قدم از آن آدم هست، گاهی برای بعضی‌ها قحطی آدم‌ است.

کتاب «از آدم‌ها به آدم‌ها» تابستان ۱۳۹۹ توسط نشر انتشارات دهکده هوسم روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز