خبرگزاری کار ایران

تئاتر «کلوچه های خدا» در فضای مجازی اکران شد

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۶۵

نمایش «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی آرش شریف‌زاده عنوان یکی از فیلم تئاترهای کانون است که ویژه مخاطبان کودک روی پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، طرح نمایش‌نما (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که از مرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده است در هفته سوم اکران خود، نمایش «کلوچه‌های خدا» را برای مخاطبان خردسال و کودک روی سامانه قرار داد.

بر اساس این خبر، اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون با شیوع بیماری کرونا و محروم شدن کودکان و نوجوانان از تماشای تئاتر و استفاده از فضاهای فرهنگی، تصمیم گرفت که فیلم آثار و تولیدات سه دهه‌ی گذشته خود را در قالب طرح «نمایش‌نما» بر روی پایگاه اینترنتی کانون به نشانی th.kpf.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد.

نمایش «کلوچه‌های خدا» درباره بچه خرسی است که وقتی از خواب زمستانی بیدار می‌شود، با دیدن سرسبزی و زیبایی‌های دنیا تصمیم می‌گیرد از خدا تشکر کند. اما راه مناسب این کار را نمی‌داند، تا این‌که کلاغی پیشنهاد عجیبی به او می‌دهد و...

این نمایش، اولین دور اجرای خود را در بهار سال ۱۳۹۵ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون آغاز کرد و با حدود ۹۰ اجرا، با استقبال بیش از ۹هزار نفر از مخاطبان کودک و نوجوان مواجه شد. سپس در سال ۱۳۹۷ دوباره به صحنه بازگشت و مورد استقبال درخشان حدود ۱۰هزار مخاطب قرار گرفت.

بر همین اساس، این نمایش در بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز به‌عنوان نمایش برگزیده انتخاب و جوایز زیادی از جمله رتبه برتر نویسندگی و کارگردانی، رتبه اول بازیگری زن و مرد، رتبه برتر موسیقی را از آن خود کرد.

نمایش «کلوچه‌های خدا» برگرفته از یکی از کتاب‌های منتشر شده کانون به همین نام نوشته کلر ژوبرت است که آرش شریف‌زاده آن را بازنویسی و به‌عنوان کارگردان روی صحنه برد.

به گفته این کارگردان، «کلوچه‌های خدا» آن‌زمان به چند استان مازندران، کرمان و یزد سفر کرد تا کودکان دیگر مناطق کشور هم این نمایش را ببینند. در سفر به استان یزد، به دلیل استقبال خوب مخاطبان، نمایش با بازیگران بومی یزد بازتولید شد و به مدت یک‌ماه در شهرستان‌های این استان به اجرا گذاشته شد.

شریف‌زاده اجرای طرح نمایش‌نما و اکران آنلاین تئاترهای کانون را در شرایط بحران کرونا با توجه به خطرهایی که ممکن است اجرا بر صحنه برای بازیگران و تماشاگران کودک و نوجوان داشته باشد، مناسب ارزیابی کرد و افزود: همان‌طور که در گذشته برای جذب مخاطب به سالن‌های تئاتر تمهیداتی صورت می‌گرفت، اکنون نیز باید با برنامه‌ریزی و تبلیغات مناسب مخاطبان را برای دیدن فیلم تئاترها آگاه کنیم که به نظر من نقش روابط‌عمومی‌ها در این اطلاع‌رسانی بسیار پررنگ خواهد بود.

شریف‌زاده دارای مدرک کارشناسی گرافیک است و پس از گذراندن یک دوره یک‌ساله بازیگری از مدرسه هنر و ادبیات صداوسیما، از سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در حوزه بازیگری آغاز کرد و به‌عنوان بازیگر و عروسک‌گردان نمایش‌های خروسک پریشان، کودک غریب، آهای دوستاتو بشناس، گنجشکک اشی‌مشی، صندوقچه استاد محمد، آهای تو دیگه کی هستی، کوزه عسل نیست و پیرمرد و ببر در مرکز تولید تئاتر کانون فعالیت کرد.

وی همچنین نمایش‌های «خروسی که می‌خواست شب را ببیند»، «گروفالو» و «کلوچه‌های خدا» را کارگردانی و در سالن‌های مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری روی صحنه برده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز