خبرگزاری کار ایران

تولید سرود «ایران قوی» به یاد سردار سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۷۶۲

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: سرود «ایران قوی» توسط گروهی متشکل از جوانان مسجدی با پوشش ۱۱ قوم مختلف ایرانی و با تأسی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بزرگمرد نماد مقاومت در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تولید شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری پروژه، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: سرود ایران قوی توسط ۴۰ نفر اعم از عوامل مختلف و گروه سرود متشکل از نوجوانان و جوانان مسجدی تولید شده است که شعر آن سروده محمدجواد الهی پور است و گروه «آوای مهر طاها» آن را اجرا می کند و چهل سال مقاومت، ایمان و ایثار در این سرود متجلی است،

وی افزود: همچنین وحدت از جلوه های بارزی است که در ماهیت این سرود به آن توجه شده به طوری که از نظر ظاهری اعضای گروه سرود از پوشش ۱۱ قوم مختلف در ایران استفاده کردند. تلاش این بود که با بهره مندی از ابزار هنر، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در قاب فعالیت هنریِ مسجدمحور، وحدت ایران اسلامی را از گذرگاه هنر و ادبیات به نمایش بگذاریم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی نمی‌تواند رشادت‌های شهدا و ایثارگران را جبران کند، تصریح کرد: با این وجود بزرگداشت و تجلیل از آنان اقدام مهمی است که در فرهنگ‌سازی و معرفی الگو به نسل جوان تاثیر به سزایی دارد، که در راستای تحقق این مهم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اقدامات متعددی را رقم زد که از جمله آنها می‌توان برگزاری رویداد بین‌المللی روح مقاومت، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، تهیه سرود «ایران قوی» اشاره داشت.

وی افزود: رویداد بین‌المللی روح مقاومت با محوریت روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم شکل گرفت و طی آن ضمن گرامیداشت مقام شهدا، با تکیه بر ۱۱۰ روز روایت‌های مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی از دیروز تا امروز به مرحله اجرا رسید.

ارزانی ادامه داد: این رویداد بین المللی از ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) آغاز و تا فردا مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰ روز ادامه یافت و این رویداد در بخش‌های مختلف نظیر صوت، نماهنگ، فیلم موبایلی و عکس‌نوشت از وصیت‌نامه شهدا برگزار شد و مشارکت و استقبال وسیعی از سوی مردم به عمل آمد به طوری که از میان هزار کانون فرهنگی هنری که در این طرح مشارکت داشتند هزار و ۵۵۰ گزارش در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شد.

وی با اشاره به طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم اظهار کرد: این طرح ۱۰ تیر ماه با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیدار با مادر شهیدان خالقی پور آغاز شد و به مدت ۱۴ هفته طی برقراری ارتباط زنده تصویری با خانواده شهیدان استان‌های مختلف کشور ادامه یافت، ضمن اینکه این طرح همزمان به همت کانون‌های فرهنگی هنریی مساجد کشور و ستادهای استانی فهما در جریان بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: الگوسازی برای نسل جوان و معرفی سیره و منش شهدا و خانواده آن دلاوران ازجمله اهداف این طرح بود ضمن اینکه، قدردانی از خانواده معزز شهدا و یاد کردن از این اسوه‌های صبر و مقاومت از دیگر اهداف این طرح ملی بود که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به ثمر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز