خبرگزاری کار ایران

معرفی منابع دفاع مقدس در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۶۴۰

مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس معتقد است سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارا است که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است.

به گزارش ایلنا، مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس معتقد است سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارا است که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است.

فاطمه ملک‌زادگان کارشناس و مدیر کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس که در کتابخانه ملی ایران مستقر است با بیان این مطلب درباره منابع موجود در این سازمان گفت: در بخش پنجره دیجیتال 15 هزار و 78 عنوان کتابشناسی دفاع مقدس بارگذاری شده است. همچنین 12 هزار منابع در حوزه مقدس توسط سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس به کتابخانه ملی ایران اهدا شد.

ملک‌زادگان ادامه داد: بر این اساس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یکی از غنی‌ترین منابع کتابی، اسنادی، تصاویر دفاع مقدس و ادبیات پایداری را دارا است که مصداق آن ساخت مستند و فیلم‌های دفاع مقدس با استفاده از منابع موجود در این سازمان است و از طرفی دیگر به دلیل صادر کردن فیپا و قانون واسپاری و اهدای دو کتاب توسط ناشرین به کتابخانه ملی، ذخایر کتب کتابخانه ملی با موضوع دفاع مقدس و ادبیات پایداری غنی‌تر است.

این کتابدار تخصصی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری با اشاره به طرح های پژوهشی و پایان نامه ها در حوزه دفاع مقدس گفت: بارگذاری 200 عنوان پایان نامه و طرح‌های پژوهشی دفاع مقدس در پنجره کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس در کتابخانه ملی انجام شده است که پژوهشگران و مخاطبان در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به این منابع می‌توانند به مراکز سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان‌های کشور مراجعه کنند و به این منابع دسترسی پیدا کنند.

لازم به توضیح است طی تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس، برخی اسناد و مدارک دفاع مقدس موجود در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به همراه اسناد و مدارک کمیسیون‌های اسرا و مفقودین به مخازن سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتقل شده است.

در ادامه این همکاری راه اندازی پنجره و بخش کتاب دیجیتال دوران دفاع مقدس در کتابخانه ملی نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و بر این اساس کتابخانه ملی با همکاری سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس شرایط فعالیت نخستین کتابدار تخصصی کتب دفاع مقدس و ادبیات پایداری را در تالار تخصصی کتابخانه ملی فراهم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز