خبرگزاری کار ایران

دو صنف دیگر به مخالفان واگذاری شبکه نمایش خانگی به صداوسیما افزوده شدند

asdasd
کد خبر : ۹۷۰۱۸۵

هفته گذشته پس از اعتراض ۲۶ صنف سینمای ایران به محدودیت‌های جدید تلویزیون بر شبکه نمایش خانگی، دو صنف انجمن مدرسان سینما و انجمن مدیران سالن‌های سینما هم به جمع دیگر صنوف پیوستند.

به گزارش ایلنا، در پی اعتراض ۲۶ صنف سینمایی به محدودیت‌های جدید تلویزیون بر شبکه نمایش خانگی، دو صنف انجمن مدرسان سینما و انجمن مدیران سالن‌های سینما و نیز برخی فعالان سینمایی چون فاطمه معتمدآریا، مصطفی کیائی، سیدجمال ساداتیان و فرشته طائرپور مخالفت خود را با صدور مجوز شبکه نمایش خانگی ازسوی صداوسیما اعلام کردند. به این ترتیب شمار  اعتراض‌کنندگان به محدودیت‌های جدید تلویزیون بر شبکه نمایش خانگی به ۲۸ صنف رسید.

متن بیانیه منتشر شده که اینک امضاکنندگان جدیدی هم بر آن افزوده شده است، بدین شرح است:

ما اعضای صنوف سینمای ایران که حرفه و معیشت خود و خانواده‌هایمان مستقیماً وابسته به تولید محصولات فرهنگی تصویری است، اعتراض شدید خود را نسبت به انتقال مسئولیت شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صداوسیما اعلام می‌داریم.

ما همچنین برای کسانی که پنهان و آشکار تلاش می‌کنند در سال جهش تولید این صنعت نوپا را به نابودی بکشانند اظهار تاسف می‌کنیم.

فرصت‌های شغلی بوجود آمده از تولید محصولات شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌های «وی او دی» بالغ بر سه تا پنج هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در سال است که سیاست‌های غیر پاسخگوی صداوسیما بدون شک باعث فرار سرمایه از این صنعت شده و ضرر معیشتی هنگفتی به اهالی سینما وارد خواهد کرد. 

سپردن سرنوشت این پدیده نوپای تولید و توزیع به سازمانی که خود رقیب آن است تصمیمی اشتباه و غیرقابل جبران خواهد بود. 

نباید فراموش کرد که این شبکه نمایش خانگی  و پلتفرم‌های «وی او دی» بودند که در این‌ ماه‌های سخت بیماری فراگیر کرونا و بی‌رونقی سالن‌های سینما توانستند با اکران آنلاین کمک زیادی به سینمای ایران کنند و با تولید سریال‌ها و محصولات جدید در حال پیدا کردن مسیر خود جهت هرچه حرفه‌ای‌تر شدن هستند. بدیهی است که همه تولیدات در یک سطح و بری از کاستی و عیب نیستند، اما بدون شک و براساس تحلیل‌های تجربی / حرفه‌ای، عرصه رقابت و نیاز جامعه خود به خود استانداردها و کیفیت کارها را بالا خواهد برد. در حالی که می‌توان پیش‌بینی کرد که صدا وسیما با رقابت ناصحیح با این پدیده نو پا و شاید هم با قصد حذف رقیب، باعث از دست رفتن مخاطبین رسانههای داخلی شده و این عرصه را نیز در اختیار شبکه‌های ماهواره‌ای قرار خواهد داد.

ما اصناف سینمایی از مسئولین و دلسوزان این عرصه می‌خواهیم که با جلوگیری از این اشتباه تاریخی، مخاطبان شبکه‌های داخلی را به سوی رسانه‌های خارجی سوق ندهند و به ایجاد بی‌ثباتی و فرار سرمایه‌گذاری مشروع از این حوزه فرهنگ و هنر دامن نزنند.

انجمن صنفی کارگردانان سینما (کانون کارگردانان)

انجمن صنفی تهیه کنندگان سینما (اکت)

انجمن صنفی فیلمنامه نویسان سینما

انجمن صنفی بازیگران سینما

انجمن صنفی فیلمبرداران سینما

انجمن صنفی تدوین‌گران سینما

انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران سینما

انجمن صنفی کارگردانان مستند

انجمن مدیران تولید سینما

انجمن صنفی چهره پردازان سینما

کانون آهنگسازان سینمای ایران

انجمن صنفی طراحان فیلم ایران

انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند

انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان

انجمن صنفی دستیاران فیلمبردار

انجمن صنفی مدیران و دستیاران تدارکات سینما

انجمن صنفی فیلم کوتاه ایران

انجمن صنفی تبلیغات سینما

انجمن صنفی منتقدان و نویسندگان آثار سینمائی

انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم

انجمن صنفی موسسات پخش فیلم

انجمن طراحان و مجریان جلوه های بصری سینما

انجمن جلوه هاى ویژه سینما

انجمن صنفى طراحان فنى و مجریان صحنه

انجمن صنفی بازیگران و بدلکاران سینما

انجمن کارکنان لابراتوار

انجمن مدرسان سینما

انجمن مدیران سالن های سینما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز