خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای بین‌الملل سازمان سینمایی:

کشورهای معدودی مانند ایران در عرصه‌های جهانی مداوم حضور داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۹۱۱

رائد فریدزاده اعتقاد دارد که کمتر کشوری را می‌توان یافت که مانند ایران در عرصه‌های جهانی حضور مستمر و مداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رائد فریدزاده (معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی) درباره درخشش سینمای ایران در عرصه‌های مختلف جهانی گفت: سینمای ایران در طی این سال‌ها، تقریبا همیشه حضور پررنگ در عرصه‌های بین‌المللی داشته است به طوری که شاید کمتر کشوری را بتوان یافت که به شکل مستمر و دایم همیشه در حوزه بین‌الملل چه در جشنواره‌ها و چه در رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری، چنین حضور پررنگ داشته است. همیشه جشنواره‌ها با اشتیاق منتظر مشاهده آثاری از سینمای ایران هستند. از این بابت می‌توانیم بگوییم ایران جزو معدود کشورهای جهان است که توانسته است مداوم و مستمر در حوزه‌های بین‌المللی فعالانه حاضر باشد.

فریدزاده افزود: عوامل متعددی باعث می‌شود سینمای ایران برای جهانیان جذاب باشد اما آنچه که بیشتر از همه در این بین اهمیت دارد، پیوند فرهنگ و هنر ایرانی و نوع بیان هنری است که در سینما خود را نشان می‌دهد پیوند عمیقی که بین ادبیات، شعر و هنر ایرانی وجود دارد یکی از عللی است که باعث این درخشش می‌شود. زمانی ایران را با ادبیاتش می شناختند اما در زمانه ما ادبیات و شعر، در سینمای ایران تجلی پیدا کرده است.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی در پایان گفت: سینمای ایران برای حضور در عرصه‌های جهانی با مشکلاتی ازجمله تحریم مواجه بوده، این مشکل همیشه وجود داشته است و شاید به راحتی مرتفع نشود اما علیرغم همه این مسائل، سینمای ایران توانسته است در این عرصه‌ها حضور داشته باشد. به عنوان مثال سال گذشته جشنواره «ساندنس» آمریکا جایزه اصلی رابه یک فیلم ایرانی اهدا کرد؛ این نشان می‌دهد که اگر اثر ایرانی یک روزنه پیدا کند با توجه به اصالت خود حتما می‌تواند راه و مخاطبان خود را پیدا کند. امری که تا به امروز محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز