خبرگزاری کار ایران

اسفندقه در نشست جایگاه شعر در دنیای امروز:

شعر جامعه را به‌سوی انسانیت هدایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۵۳۳

یکی از شاعران معتقد است که شعر می‌تواند بر تمامی رشته‌های علوم انسانی تاثیر و از خود ردپایی برجای بگذارد و در نهایت جامعه را به سوی انسانیت هدایت کند.

به گزارش ایلنا، مرتضی امیری‌اسفندقه (شاعر) در نشست تخصصی «جایگاه شعر در جهان امروز» که روز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد محمدحسین شهریار به صورت مجازی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در تمام دوران‌ها شاعران همواره مدرن‌تر از جهان بوده‌اند.

وی با بیان‌این‌که شاعر همواره عشق را نشر می‌دهد افزود: شعر تمام جهان شاعر است و شاعران در دوره‌های مختلف حتی اگر از قالب‌های معمول شعری خارج شده‌ باشند اما عشق همواره در آثارشان وجود داشته است.

شاعر شعرهای آیینی کشور در این نشست در میان صحبت‌های خود بیت‌هایی از شاعران دوره‌های مختلف را خواند و ادامه داد: شعر چه در گذشته و چه در جهان امروز مانند درختی است که دی‌اکسید کربن را می‌گیرد و اکسیژن می‌سازد، گرچه گاهی برخی افراد تلاش کرده‌اند این درخت رویشی نداشته باشد و در سیطره آن‌ها باشد اما شاعران همواره ثابت کرده‌اند که نه تنها قابلیت کنترل از راه دور ندارند بلکه کارشان زدودن آلودگی‌ها و انتشار پاکی‌هاست.

امیری‌اسفندقه با اشاره به این‌که شعرهای ناب همواره در شادی و غم همراه انسان‌هاست، خاطرنشان کرد: امروز در جهانی که به ماسک و نقاب مبتلا شده است شاعران می‌توانند از پس این نقاب حرف بزنند و به مردم آرامش هدیه کنند.

محمدسعید میرزایی دبیر انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری نیز در این نشست گفت: شعر خوشبختی بزرگ ماست چون بخش شناختی وسیعی دارد و باید قدر آن را بدانیم.

وی هم‌چنین یادآور شد: در تمامی ساحت‌های فکری دنیای شعر مهم است و جایگاه ویژه‌ای دارد حتی بسیاری از کشورها در جهت علم‌آفرینی از شعر الهام می‌گیرند.

میرزایی هم‌چنین با اشاره به وجود زمان و زبان قدسی شاعران گذشته اظهار داشت: چنین موهبتی در وجود آن‌ها باعث شده تا بتوانند این حجم از آثار فاخر را در قالب‌های مختلف شعری در دوران زندگی خود خلق کنند که در شاعران معاصر کم‌تر شاهد هستیم.

بخش دوم نشست تخصصی «جایگاه شعر در جهان امروز» به شعرخوانی از سوی میهمانان برنامه اختصاص داشت که در این بخش شاعران به درخواست شرکت‌کنندگان قطعه‌هایی از سروده‌های خود و یا دیگر شاعران را خوانش کردند.

این نشست از ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار و از طریق صفحه اینستاگرام انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به نشانی anjoman_e_shaeranenojavan به‌صورت زنده پخش شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز