خبرگزاری کار ایران

انتشار شعرهای شمس لنگرودی برای نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۹۴۰

گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی از مجموعه کتاب‌های «شعر ما» برای نوجوانان به چاپ می‌رسد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجموعه‌ ۱۰ جلدی «شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران بزرگ‌سال و پیشکسوت در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و... و با تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری به زودی وارد بازار کتاب می‌شود.

شعرهای محمد شمس لنگرودی یکی از کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود که در ۹۰ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ خواهد رسید.

کتاب دربردارنده ۱۸۳ قطعه شعر از شمس لنگرودی همچون «رفتارِ تشنگی»، «در مهتابیِ دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشنِ ناپیدا»، «چترِ سوراخ»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبانِ جهنم»، «لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من» و... است.

در شعر «آدمک برفی» می‌خوانیم: آدمک برفی/ می‌دانم سردت است/ همین حالا/ جلوی بخاری گرمت می‌کنم/ اول دست‌ها/ بعد شانه، شکم، پا/ نمی‌دانم گرمت شده یا نه/ کجایی؟/ آدمک برفی کجایی؟

این مجموعه در قطع پالتویی به‌زودی در مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز