خبرگزاری کار ایران

محمد رحمانیان در نشست رسانه‌ای نمایش «عشق روزهای کرونا»:

به همه ذلت‌ها تن دادم که این نمایش اجرا شود/ سطح مطالبات هنرمندان از دستگاه‌های حاکمه بسیار تقلیل پیدا کرده/ شرایط را طوری کرده‌اند که تئاتر حرفی برای گفتن نداشته باشد

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۴۱

نشست رسانه‌ای نمایش «عشق روزهای کرونا» به کارگردانی محمد رحمانیان روز سه‌شنبه (۲۵ شهریور ماه) راس ساعت 11:00 در هتل مشهد تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست رسانه‌ای نمایش «عشق روزهای کرونا» به کارگردانی محمد رحمانیان روز سه‌شنبه (۲۵ شهریور ماه) در هتل مشهد تهران برگزار شد. امیرکاوه آهنین‌جان، افشین هاشمی، غزل شاکری، بهنوش طباطبایی، مبینا طبایی برخی از بازیگرانی بودند که در نشست حضور داشتند.

گویی دچار مافیا شده‌ایم

 رحمانیان در ابتدای نشست با اشاره به اینکه  برای اجرای این نمایش عشق روزهای کرونا» نیازمند مجوز مرکز هنرهای نمایشی و مرکزموسیقی بوده است، گفت: اولین بار است که بخشی از وزارت ارشاد در مقابل بخشی دیگر می‌ایستد. گویی دچار مافیا شده‌ایم.

رحمانیان افزود: برای اجرای نمایشم انواع ذلت‌ها را پذیرفته‌ام و آنهایی را که در این زمینه مشکل‌تراشی کرده‌اند، نمی‌بخشم و از خداوند می‌خواهم که آنان را مجازات کند.

رحمانیان در ادامه گفت: اگر مرا به عنوان هنرمند قبول دارید، وظیفه خود می‌دانم بگویم طی چند سال اخیر سطح مطالبات هنرمندان از دستگاه‌های حاکمه که جریان‌های فرهنگی را رصد می‌کنند، بسیار تقلیل پیدا کرده و  هرچه گذشته آنها فشار خود را بر ما بیشتر کرده‌اند،‌در حالی که  هنرمندانمان را آسان به دست نیاورده‌ایم که امروز آنها را به آسانی از دست دهیم. در واقع باید گفت،‌ شرایط را به گونه‌ای فراهم کرده‌اند که تئاتر حرفی برای گفتن نداشته باشد  و تبدیل به جریانی بی‌خاصیت شود که فقط به درد سرگرمی می‌خورد ولی مسئولان و هنرمندان کمک کنند تا این شرایط برداشته شود.

فعالیت در عرصه تئاتر  بسیار دشوار شده و  هر لحظه ما را بی‌حرمت می‌کنند

محمد رحمانیان ادامه داد: فعالیت در عرصه تئاتر  بسیار دشوار شده و  هر لحظه ما را بی‌حرمت می‌کنند  و بدترین شرایط اجرایی و رفتاری را با ما دارند و ما هم پذیرفته‌ایم. در ماه محرم هستیم که حرف مهمی برای ما دارد؛ «هیهات منه الذله» ولی به قول آقای بیضایی از او (امام حسین) بسیار می‌گویند و اصلا شبیه او نیستند. ما هم بارها این جمله را گفتیم ولی انواع ذلت‌ها را از مسئولان  دیدیم.

امام حسین عزیز! ما حتی یک پیشنهاد شما را نتوانستیم عمل کنیم

رحمانیان گفت: هیچوقت شما را نمی‌بخشم و امیدوارم بابت این بی‌حرمتی‌ها خداوند شما را مجازات کند. البته ممکن است این حرف‌ها به قیمت توقیف نمایشم تمام شود ولی لازم دیدم بگویم. امام حسین عزیز! ما حتی یک پیشنهاد شما را نتوانستیم عمل کنیم. به همه ذلت‌ها تن دادم که این نمایش اجرا شود و مسئولیت همه این حرف‌ها با من است.     

رحمانیان اضافه کرد: فکر نمی‌کردم نمایش به همین سادگی، دچار مشکلات عدیده شود. البته بخش عمده‌ای از آن مشکلات حل شده و بخش دیگر به عهده من نیست. از همه جا مجوز داریم ولی دوستان صبح به صبح یا دنبال لغو مجوز ما هستند یا دنبال تعطیلی کارمان.  تا همین 20 روز پیش آدم محترمی بودم، ولی همین که بحث اجرا مطرح شد، بدترین و غیرمحترمانه‌ترین رفتارها را دیدم، بارها پیشت در بسته اتاق‌ها ماندم و تماس‌هایم بی‌پاسخ ماند.

روزنامه‌نگاران در صف اول ثبت این روزهای کرونایی هستند

رحمانیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: کرونا چنان ضربه‌ای باورها، سیاست‌ها و زندگی‌مان زده که همه موظفیم این روزها را ثبت کنیم.  روزنامه‌نگاران در صف اول ثبت این روزها هستند و ما اخبار و گزارش‌های آنان را درباره تاثیر این ویروس بر تغییر مناسبات زندگی ما، بهداشت، آموزش و پرورش، وضعیت مترو می‌خوانیم به طوری که یکی از اپیزودهای نمایش با بازی بهنوش طباطبایی مشخصا از اخبار گرفته شده است.

رحمانیان گفت: ما نیز مانند روزنامه‌نگاران موظف به ثبت تجربه این روزها هستیم و به شیوه خودمان این اخبار و اتفاقات را پوشش می‌دهیم.

محمد رحمانیان در پایان از بازیگران اثرش تشکر کرد.

گفتنی است، نمایش «عشق روزهای کرونا» از روز پنجشنبه 27 شهریور ماه در فضای باز تالار وحدت اجرا شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز