خبرگزاری کار ایران

تجربه‌های کرونایی در کتاب‌های درسی آورده شود

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۱۳۶

رییس پژوهشکده فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای ثبت تجربه زیست فرهیختگان در ایام کرونا عنوان کرد: ثبت تجربه زیست فرهیختگان به صورت تاریخ شفاهی در این ایام می‌تواند در تعامل با سازمان آموزش و پرورش کشور در کتاب‌های درسی آورده و تدریس شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حسین میرزایی رییس پژوهشکده فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب عنوان کرد: ثبت تجریه زیست فرهیختگان کشور در دوران شیوع ویروس کرونا که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در حال انجام است موثر است. اما آنچه دارای اهمیت است چگونگی در دسترس قرار گرفتن نتایج حاصله این طرح‌ها است.

میرزایی افزود: بخشی از اقدام سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران مربوط به الگوسازی چگونگی زیست در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور می‌شود، اما نکته مهم توجه به این مطلب است که این فرآیند صرفاً مربوط به مسئولیت‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نمی‌شود و بی‌تردید در ادامه فرآیند این پروژه بسیاری از سازمان‌ها نظیر سازمان آموزش و پرورش، مرکز پژوهش‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان آموزش عالی کشور و غیره همراه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خواهند بود.

رییس پژوهشکده فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: انجام بسیاری از طرح‌ها و اقدامات به نوبه خود اقدامی مفید است اما زمانی اثربخش‌تر خواهد بود که در تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد. برای مثال نتایج حاصله از طرح ثبت تجربه زیست فرهیختگان با عنوان تاریخ شفاهی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می‌تواند در تعامل با سازمان آموزش و پرورش کشور در کتاب‌های درسی آورده و تدریس شود.

میرزایی اظهار داشت: در همین راستا لازم است امور به صورت فرابخشی مورد بهره برداری قرار گیرند به طوری که شاهد تعامل میان سازمان‌هایی که تولید محتوا دارند و سازمان‌هایی که از این اطلاعات برای فرهنگسازی و آموزش استفاده می‌کنند؛ باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز