خبرگزاری کار ایران

حبیب رضا ارزانی:

امام سجاد (ع) مظهر عقلانیت و معنویت است

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۰۲۳

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) امروز تبدیل به یک فرهنگ شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی در آیین اختتامیه دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه از  اول محرم هر شب یک وبینار در ایران و کشورهای دیگر با محوریت کنگره بین المللی امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه برگزار شد، گفت: امروز کنگره تبدیل به یک فرهنگ شده است و فقط یک رویداد در زمان و مکان خاص نیست.

ادامه داد: نخبگان، شعرا، مبلغان، اساتید در این دوره شرکت داشته و فعالیت‌های متعددی به ثمر رساندند از جمله پویش نذر امام سجاد، آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، دستگیری از نیازمندان که قابل توجه بود.

وی با اشاره به اینکه امسال شعار کنگره (امام سجاد، عقلانیت، معنویت، مقاومت) بود، افزود: این نگاهی متفاوت‌ است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی با بیان اینکه صحیفه سجادیه نماد معنویت است، گفت: رساله حقوق آن امام همام بر عقلانیت و عقل محوری و معنویت متمرکز است.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ذکر این نکته که معنویت و عقلانیت گسست ناپذیرند، افزود: سیره امام سجاد(ع) یعنی مقاومت و ایستادگی، امروز کنگره امام سجاد (ع) تبدیل به یک فرهنگ شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزاری این کنگره تصریح کرد: استان هرمزگان بهترین میزبانی را برای کنگره امام سجاد(ع) انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز