خبرگزاری کار ایران

بیانیه‌ انجمن هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح؛

در برابر توهین به مقدسات ساکت نمی‌نشینیم

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۴۹۴

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، بیانیه‌ای در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت بر پبامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) صادر کرد.

به گزارش ایلنا، انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در بیانیه‌ای اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت بر پبامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را محکوم کرد.

در بیانیه انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح آمده است:

«بسمه تعالی

یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (سوره صف آیه۸)

بار دیگر کینه توزان دین مبین اسلام و کوته‌بینان لیبرال دموکراسی غرب با باز نشر کاریکاتوری موهن به بهانه آزادی بیان به ساحت مقدس پیامبر رحمت و مهربانی توهین کردند. اگرچه دنیای به اصطلاح متمدن اروپایی و آمریکایی در طول سال‌های اخیر با به راه انداختن فتنه‌هایی چون داعش و طالبان سعی زیادی کردند تا چهره ای خشونت بار از اسلام را به نمایش بگذارند لیکن دستان در خون آغشته و پلیدشان اینبار به گونه‌ای دیگر رخ نمایان کرد. بازنشر میلیونی کاریکاتور موهن علیه پیامبر اعظم (صلوات الله علیه)نه تنها دل مسلمانان عالم،بلکه دل تمامی متدیّنین وآزادگان جهان را عمیقاً غصه دار کرده است.

در کجای تاریخ عقلانی بشریت توهین به ادیان و پیامبران آنان، مولفه‌ای برای نشان دادن آزادی بیان قلمداد شده است؟ مسلمانان راستین، هرگز چنین رفتارهایی را فراموش نخواهند کرد.

اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در باز نشر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز نسبت به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله وسلم و توهین به ارزش‌های والای اسلامی، انسانی و عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، قلب موحدان عالم را جریحه‌دار کرد و بار دیگر جلوه دیگری از لیبرال دموکراسی، مدرنیته و جاهلیت مدرن را به رخ جهانیان کشید.

این جامعه هنری انتشار مجدد کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر (ص) را محکوم کرد و از موضع شورای مسلمانان فرانسه در برابر موضوع بازنشر کاریکاتورهای توهین آمیز و اتخاذ موضع عاقلانه و میهن پرستانه از سوی این شورا به منظور مصونیت مسلمانان فرانسه از خطر ایدئولوژی افراطی و تلاش برای اصلاح کلیشه‌ها درباره اسلام و جوامع مسلمان قدردانی کرد.

این اقدام موهن نتیجه همان مدرنیته انسان مداری است که ارزش‌ها و کرامت انسانی را به سخره گرفته، موهبت الهی آزادی را در بند کژفهمی‌های خود به اسارت کشیده و ولنگاری را به جای هنر آزادی‌بخش بر افکار عمومی تحمیل کرده است.

جامعه هنری جبهه مقاومت همچنین بر برداشتن گام‌های جدی در زمینه عدم تحقیر ادیان، احترام به عقاید و دعوت به صلح، همزیستی و بخشش‌های اجتماعی و انسانی تأکید کرد تا کرامت انسانی حفظ و احترام به عقاید انسان‌ها محقق شود.

اسلام هراسی و به طبع آن اسلام ستیزی دستور کار اصلی نظام سلطه می باشد و ما ضمن ابراز تاسف و اندوه مضاعف خود از این هتاکی ها، اعلام می داریم که هیچ گاه در برابر توهین به مقدس ترین مقدسات خود ساکت و بی تفاوت نبوده به هر روشی که در اختیار داریم، در مسیر برملاساختن اهداف شوم دشمنان از تحرکات اخیر می کوشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز