خبرگزاری کار ایران

بازچاپ دو نمایشنامه از اسکار وایلد

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۲۶۶

کتاب «شوهر دلخواه و زنی بی‌اهمیت» شامل دو نمایشنامه از اسکار وایلد در انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ شد.

به گزارش ایلنا، انتشارات علمی و فرهنگی دو نمایشنامه از اسکار وایلد را با عناوین «شوهر دلخواه و زنی بی‌اهمیت» با ترجمه پرویز مرزبان برای پنجمین نوبت تجدید چاپ کرد.

«شوهر دلخواه» از نمایشنامه‌های جدی اسکار وایلد است که منتقدان از آن با عنوان «کمدی جدی» نیز یاد کرده‌اند. این نماینشامه با موضوع خیانت، جاه طلبی، عشق و فضیلت نوشته شده است و در آن سعی شده تا خودپسندی‌ها و سبک‌سری‌های اشراف انگلستان به استهزا گرفته شود.

این نمایشنامه برای نخستین بار در سال ۱۸۹۵ اجرا شده است.

نمایشنامه «زنی بی‌اهمیت» نیز یک اثر کمدی و پرنشاط است که اشاره‌هایی لطیف کنایه‌هایی دلنشین دارد و بیشترین فضای متن آن را گفتگو و خنده پر می‌کند.

این نمایشنامه برای نخستین با در سال ۱۸۹۲ در انگلستان اجرا شده است.

اسکاروایلد، شاعر، نمایشنامه‌نویس و طنزپرداز ایرلندی است که در آکسفورد تحصیل کرده بود و در جامعه ادبی انگلستان به دلیل نگارش نمایشنامه‌هایش شناخته شده است.

ترجمه این دو اثر نمایشی توسط پرویز مرزبان و در سال ۱۳۳۴ برای نوبت اول منتشر شده است.

پرویز مرزبان مترجم، مفسر و استاد هنر دانشگاه‌های ایران و به اعتقاد بسیاری دایره‌المعارفی زنده از هنرهای تجسمی به شمار می‌رفت که در سال ۱۳۹۲ در تهران درگذشت.

این کتاب در ۲۲۲ صفحه و با قیمت ۳۰ هزار تومان به تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز