خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی:

موزیسین‌ها درحال تبدیل به قشر آسیب‌پذیر هستند/ دولت به عده‌هایش عمل نکرد/ هیچ کنسرتی اجرا نمی‌شود/ نشر موسیقی تعطیل است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۶۳۰

غلامعلی علمشاهی می‌گوید: خبر دارم که در حوزه تاتر و سینما کمک‌های هر چند ناچیز به فعالان این حوزه‌ها صورت گرفته ولی در حوزه موسیقی هیچ کمکی نشده است و امیدوارم متولیان موسیقی کشور و مسئولان جلساتی داشته باشند و به این صنف که در حال تبدیل شدن به قشر آسیب‌پذیر است، کمک‌هایی بکنند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی علمشاهی (رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی) در خصوص تحقق وعده‌های دولت به فعالان حوزه موسیقی در بحران شیوع کرونا گفت: متاسفانه تاکنون دولت به وعده و قول‌هایی که در رابطه با کمک به فعالان حوزه موسیقی داده بود جامه عمل نپوشانده است. قرار بود بعد از موج اول شیوع ویروس کرونا همزمان با سینماها و سالن‌های تئاتر، سالن‌های کنسرت هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شود تا اجراهای موسیقی از سر گرفته شود. دولت در این زمینه هیچگونه همراهی و کمکی نداشت و حتی اجاره سالن‌های موسیقی هم کاهش نداد.

وی افزود: کنسرتی هم قرار بود با رعایت همه مسائل بهداشتی و با حداقل بازدیدکننده در سالن وزارت کشور و بلیت‌هایی با قیمت بالای 250 و 300 هزار تومان برگزار شود که آن کنسرت هم عملی نشد، بلیت‌ها فروش نرفت و کنسرت کنسل شد.

رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی گفت: من به نمایندگی از اعضای کانون ناشران این را می‌گویم که همکاران ما امروز مشکلات عدیده مالی دارند. هیچ اجرای کنسرتی وجود ندارد و نشر موسیقی هم به دلیل کساد بازار عملا از بین رفته است. در فروردین قرار بود وزارت ارشاد از ناشران و تهیه‌کنندگان موسیقی که همه با سرمایه بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، ثبت‌نام کند تا کمک و یا وامی به این تهیه‌کنندگان موسیقی تعلق بگیرد، ولی با اینکه ثبت‌نام انجام شد تاکنون کمکی صورت نگرفته است.

علمشاهی درباره وضعیت شرکت‌های تهیه و نشر موسیقی گفت: بسیاری از شرکت‌ها مجبور شدند پرسنل خود را تعدیل کنند و حتی برخی از شرکت‌ها توانایی پرداخت هزینه‌های روزمره خود را هم ندارند و دولت هم هیچ کمکی نمی‌کند. عملا صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی و تعطیلی می‌رود و این برای موسیقی کشور فاجعه است.

وی افزود: خبر دارم که در حوزه تاتر و سینما کمک‌های هر چند ناچیز به فعالان این حوزه‌ها صورت گرفته ولی در حوزه موسیقی هیچ کمک نشده است و امیدوارم متولیان موسیقی کشور و مسئولان جلساتی داشته باشند و به این صنف که در حال تبدیل شدن به قشر آسیب پذیر است، کمک‌هایی بکنند.

رئیس کانون ناشران خانه موسیقی در پایان سخنانش گفت: از همه مسئولان و نهادها و کسانی که به موسیقی علاقمند هستند می‌خواهم به داد این صنف جفا دیده برسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز