خبرگزاری کار ایران

میزگرد تولید مشترک با حضور شهرام مکری در جشنواره ونیز برگزار شد

تحریم‌های آمریکا و بروکراسی اداری در ایران مانع تولید فیلم‌های سینمایی

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۰۱۴

شهرام مکری در میزگرد تولید مشترک سینمایی در جشنواره فیلم ونیز، ایران را جذاب‌ترین کشور خاورمیانه برای تولید مشترک فیلم‌های سینمایی دانست.

به گزارش ایلنا، میزگرد تولید مشترک سینمایی در جشنواره فیلم ونیز به میزبانی اتحادیه اروپا با عنوان «آینده سینمای جهان» یکشنبه در حاشیه این جشنواره برگزار شد. 

مکری قدمت سرزمین ایران و ادبیات غنی آن که مملو از داستان‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای است، طبیعت چهار فصل که امکان تولید فیلم در شرایط آب‌و هوایی مختلف فراهم می‌کند، نیروی متخصص و ماهر سینمایی و سابقه صد و ده ساله سینما در ایران، نیروی کار ارزان در عرصه سینما، علاقمندی مردم ایران به سینما و همراهی آنها با گروه‌های فیلمسازی، بازار فیلم خوب و مناسب برای تولیدات مشترک سینمایی، به‌کارگیری سرمایه دولتی و بخش خصوصی در تولید فیلم‌ ، سرعت بالای تولید فیلم در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی را از جمله ظرفیت‌های و جذابیت‌های ایران برای تولیدات مشترک سینمایی دانست.

اما از سوی دیگر کارگردان «جنایت بی‌دقت» تحریم‌های سیاسی که مانع از جابه‌جایی پول و سرمایه میان بانک‌های ایران و سایر کشورها می‌شود، محافظه‌کاری در بروکراسی اداری، عدم داد و ستد سینمایی و نبود تمایل برای تولید فیلم در سایر کشورها از سوی مدیران سینمای ایران و شرایط پیچیده حاکم بر سینمای ایران به لحاظ محتوی را از جمله موانع برای ساخت فیلم‌های مشترک میان ایران و سایر کشورها دانست. 

امروز فیلم«جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر در بخش افق‌ها با حضور کارگردان، تهیه‌کننده و دو بازیگر فیلم برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز