خبرگزاری کار ایران

پخش انیمیشن‌های محرمی از شبکه آموزش

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۹۳۸

شبکه تلویزیونی آموزش میزبان انیمیشن‌های محرّمی مرکز پویانمایی صبا است.

به گزارش ایلنا، امسال نیز شبکه تلویزیونی آموزش همانند سال‌های گذشته در ایام ماه محرم با پخش انیمیشن‌های مرکز صبا از جمله «مقتل خوانی» و «قصه‌های آسمانی» به کارگردانی علیرضا فرمانی و «داستان راستان» به کارگردانی حسن سلطانی، حماسه عاشورا و نهضت حسینی (ع) را برای خردسالان، کودکان و نوجوانان به نمایش گذاشت.

مجموعه انیمیشن «مقتل خوانی» با تکنیک دو بعدی در ۲۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به بهانه روایت رویداد عظیم حماسه عاشورا و نهضت حسینی (ع) با شیوه‌ای نو و زبانی تازه برای کودکان ساخته شد. از مرگ معاویه و آغاز حکومت یزید، خودداری امام حسین (ع) از بیعت با یزید، حرکت آن امام به سوی مکه و سپس کوفه و توقف در کربلا و حوادث عظیم تاسوعا و عاشورا حکایت دارد. در این مجموعه سعی شده تا با نگاه مذهبی ساده همراه با واقعیت و با بیانی ساده برای مخاطبان کودک بازگو شود تا بتوانند رویدادهای مهم آن زمان را درک کنند.

مجموعه انیمیشن «قصه‌های آسمانی» هم با تکنیک دو بعدی در ۱۱ قسمت ۱۴ دقیقه‌ای با موضوعات مختلف آیینی و دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید و پخش شد.

همچنین مجموعه انیمیشن «داستان راستان» هم در قالب ۱۴ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای با تکنیک سه بعدی تولید شد که هر قسمت آن دارای داستانی مستقل است در هر قسمت یکی از موضاعات دینی و قرآنی محور اصلی داستان را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز