خبرگزاری کار ایران

در بازدید از نمایشگاه «هم‌پای نور» مطرح شد:

آثار استاد قدیریان از جنس اشراقی و شهودی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۵۲

رئیس حوزۀ هنری سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه «هم‌پای نور»، آثار عاشورایی عبدالحمید قدیریان در موزۀ هنرهای معاصر فلسطین بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، سجاد محمد یارزاده (سرپرست مؤسسه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر) و محمدمهدی دادمان (رئیس حوزۀ هنری سازمان تبلیغات اسلامی) ظهر امروز سه‌شنبه، 17 شهریور، از نمایشگاه هم‌پای نور بازدید کردند.

محمدمهدی دادمان (رئیس حوزۀ هنری سازمان تبلیغات اسلامی) درباره این نمایشگاه گفت: اگر از دست قدرتمند استاد قدیریان بگذریم، آنچه اینجا برای من خیلی جذاب، زیبا و گیرا بود و ذهنم را مشغول کرد، رفت و برگشت دیالکتیکی خاصی است که استاد بین ایدۀ نظری و اثر هنری‌شان ایجاد کرده است.

وی در ادامه افزود: هر کسی که این آثار را می‌بیند، اگر بخواهد بایستد، نظاره کند و لذت ببرد، گریزی ندارد جز اینکه در این رفت و برگشت بین ایده نظری استاد و اثر هنری حضور پیدا کند و با گفتگوی مورد نظر تصاویر، عمیق شود.

رئیس حوزة هنری به معرفت دینی این هنرمند اشاره و تصریح کرد: استفاده و ایفاد معرفتی که غایت هنر دینی و هنر متعهد است در آثار استاد قدیریان به خوبی رعایت شده است. استاد در ایدۀ نظری خود، محوریت نور در عالم را به زیبایی توانسته در قالب‌های مختلف و کنار پدیده‌های متفاوت، تفسیر هنری کند و با استفاده از همه قدرت‌های فرمی و هنری که داشته، به خوبی این هنر را تبیین کرده است. در طبیعت هنر، این تبیین از جنس استدلالی نیست، بلکه از جنس اشراقی و شهودی است و آن چیزی که ایشان دنبال می‌کند، به طریقت خودشان، مخاطبان را به سمت نوع دیگری از زندگی رهنمون می‌کند و این غایت یک اثر، کار و اقدام هنری می‌تواند باشد. یعنی بالاتر از این نداریم که مخاطب اثر هنری را بتوانیم به سمت معنای دیگری از زندگی رهنمون و هدایت کنیم؛ آن هم نه با زبان استدلال، بلکه با زبان الهام و اشراق.

نمایشگاه «هم‌پای نور» تا 19 شهریور در موزة هنرهای معاصر فلسطین فرهنگستان هنر میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز