خبرگزاری کار ایران

سازمان بنادر و دریانوری با ساخت ۲۲ اسکله تفریحی در سواحل مازندران موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۹۷۴

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با جانمایی و ساخت ۲۲ فقره اسکله تفریحی در سواحل این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی انزان‌پور (مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران) گفت: پیرو درخواست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران و پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل، کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پس از بررسی، موافقت خود را با جانمایی و ساخت این اسکله‌ها در نوار ساحلی استان اعلام کرد.

وی افزود: این کمیته پس از بحث و بررسی کارشناسی با جانمایی اسکله شماره ۴ شهرستان تنکابن، اسکله شماره ۱۰ شهرستان چالوس، اسکله‌های شماره ۳،۷ ، ۱۱ شهرستان عباس آباد، اسکله‌های شماره ۱و ۶ شهرستان جویبار، اسکله‌های شماره ۴،۶،۷ شهرستان ساری، اسکله‌های شماره ۱،۲،۳ شهرستان فریدونکنار، اسکله‌های شماره ۱،۳،۶،۱۰ شهرستان محمود آباد و اسکله‌های شماره ۴،۶،۷،۸،۱۲ شهرستان بابلسر موافقت کرد.

انزان‌پور با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۶۵ مورد موافقت با جانمایی و ساخت اسکله تفریحی در نوار ساحلی استان مازندران صورت گرفته است، گفت: کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی صدور مجوزهای سازه‌های دریایی می‌توانند از طریق ثبت‌‌نام در سامانه sm.pmo.ir نسبت به دریافت مجوز از کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اقدام نمایند.

ساخت اسکله‌های تفریحی برای بهره‌گیری بهینه از حدود ۴۰۰ کیلومتر خط ساحلی مازندران مطالبه ای چندین ساله است که مهر ماه پارسال در جلسه تسهیل  ایجاد اسکله‌های تفریحی و گردشگری استان که بر اساس ماده ۱۰۰ برنامه ششم توسعه تشکیل شده بود ، مصوب شد و با جانمایی ۱۳۴ مکان برای سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده بود.

میراث فرهنگی مازندران پیش از این اعلام کرده بود که جانمایی ۱۳۴ اسکله تفریحی در شهرستان ها رامسر، تنکابن، جویبار، عباس آباد، چالوس، نوشهر، نور، بابلسر، فریدونکنار، میاندرود، بهشهر و محمودآباد صورت گرفته است. مازندران ۲۲ شهرستان دارد که از این تعداد ۱۵ شهرستان دارای نوار ساحلی هستند.

همچنین عملیات ساخت نخستین  اسکله تفریحات دریایی استان مازندران همزمان با هفته دولت با پیش بینی سرمایه گذاری بخش خصوصی به مبلغ حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در رامسر غربی ترین شهرستان مازندران آغاز شد .

بر اساس آمارهای رسمی، مازندران سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون نفر گردشگر و مسافر است که بیشتر آنها به منظور بهره‌گیری از طبیعت زیبا و دریا به این استان سفر می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز