خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری استان کردستان به ایلنا خبر داد؛

هجوم مسافران به کردستان/ مراکز اقامتی با تمام ظرفیت فعال هستند/ سفرها شخصی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۶۲۹

معاون گردشگری استان کردستان با اشاره به آنکه ظرفیت اقامتی این استان در تعطیلات تکمیل است، از حجم بالای سفر به این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با وجود آنکه این روزها بیشتر استان‌های کشور به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند اما همچنان در تعطیلات آخر هفته یا هر تعطیلاتی که پیش می‌آید شاهد حجم زیادی از سفرها هستیم که در گوشه و کنار کشور انجام می‌شود.

هرچند علی اصغر مونسان (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) نیز بر این مهم تاکید داشت که یکی از موضوعاتی که باید در دوران شیوع کرونا به آن توجه داشت، برنامه‌ریزی برای سفر هوشمند یا سفر مسئولانه است، اما معتقد است: سفر در اختیار ما نیست و ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم سفر بروید یا نروید. بسیاری از مردم خودشان با وسیله شخصی خود و بدون استفاده از ظرفیت‌های تورهای گردشگری، سفر می‌کنند که این موضوع می‌تواند در شیوع بیشتر کرونا تأثیرگذار باشد، اما اگر سفر در قالب تورهای گردشگری باشد و گردشگران در مراکز اقامتی رسمی که تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اقامت داشته باشند به‌طور حتم سفری ایمن و کم‌خطری خواهند داشت.

با این وجود این روزها بیشتر سفرها انفرادی و شخصی شده است و کمتر پیش می‌آید که گردشگران با تور به سفر بروند. البته برخی از استان‌های کشور از آن جهت که مقصد طبیعت‌گردی هستند بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند و هر روز حتی در وسط هفته نیز شاهد حضور گردشگران هستند.

حمید اسکندری (معاون گردشگری استان کردستان) با اشاره به آنکه تقریبا می‌توان گفت ظرفیت اقامتی این استان در تعطیلات هفته گذشته و تاسوعا و عاشورا تکمیل بود، به ایلنا گفت: باتوجه به حجم زیادی از مسافران که طی این روزها به کردستان سفر می‌کنند، ظرفیت اقامتی استان پر بود و حتا اکنون نیز شاهد فعالیت مراکز اقامتی استان با ضریب اشغال حدود ۷۰ درصد هستیم.

او ادامه داد: هرچند تورهای گردشگری نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود اما بیشتر مسافران به صورت انفرادی و با وسایل شخصی خود سفر کرده‌اند.

به گفته اسکندری، بیشتر مسافرانی که طی این روزها به استان کردستان سفر می‌کنند از تهران، کرمانشاه، ایلام، همدان و زنجان هستند و بیشتر برای حضور در طبیعت و طبیعتگردی به این استان سفر می‌کنند. در این میان مریوان، سنندج و بانه در اولویت سفر گردشگران قرار دارند و بیشترین مسافران را در استان کردستان جذب کرده‌اند. 

معاون گردشگری استان کردستان تصریح کرد: علاوه بر طبیعت‌گردی، مسافران برای خرید نیز به این استان آمده‌اند و بانه و مریوان پذیرای آنها بودند. در این میان چندین تور درحال برگزاری است اما بیشتر در قالب سفرهای شخصی انجام می‌شود. البته استان کردستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا سفید است و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز