خبرگزاری کار ایران

قول نماینده مجلس از پیگیری بیمه هنرمندان سنتی و صنایع‌دستی در مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۳۲۹

علی کریمی‌فیروزجایی (نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسامی و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی) از نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، علی کریمی‌فیروزجایی (نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسامی و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی) از نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان نخ و نگاره بازدید کرد.

در پایان این بازدید که با مشایعت عباد رضا اسلامی کولایی (رییس فرهنگسرای نیاوران) همراه بود علی کریمی‌فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در صحبت‌هایی با سپاس از فرهنگسرای نیاوران در برگزاری چنین نمایشگاهی اظهار داشت: بسیار خوشحالم که آثار هنرمندانی از سراسر ایران در این فرهنگسرا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کریمی خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند در چرخش چرخه اقتصادی هنرمندان تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد. تولیدات فرهنگی که از نسل‌های گذشته به ما رسیده  در کنار انتقال فرهنگی می‌تواند تلنگری برای انسان امروزی باشد که از مفاهیم انسانی و طبیعت دوستی فاصله گرفته است.

نماینده مردم بابل در مجلس با ذکر این مطلب که باید در کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس حلقه وصلی میان  مراکز علمی تحقیقاتی و دانشگاه های فنی و حرفه ای با  هنر مندان این حوزه باشیم تا  این هنر ها به دست فراموشی سپرده نشوند، ابراز داشت: مشکلات صنفی و بیمه هنرمندان صنایع دستی و سنتی از مسائلی است که باید در مجلس پیگیری کنیم تا هنرمندان صنایع دستی به کارشان دلگرم‌تر شوند و چراغ چنین هنرهایی تا سال‌های سال روشن بماند.

گفتنی است نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان «نخ و نگاره» از بیست ام تا سی یکم ام مردادماه توسط پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت آرمان رخش غزل (هیما) و فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز