خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های «تئاتر صاحبدلان»/ انتشار فراخوان «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی»

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۷۰

همزمان با آغاز ماه محرم، کانون تئاتر دینی اداره ‌کل هنرهای نمایشی ویژه‌‌برنامه‌های «تئاتر صاحبدلان در سال ۱۳۹۹» را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، همزمان با آغاز ماه محرم و روزهای سوگواری امام حسین‌(ع) و یاران باوفای ایشان، کانون تئاتر دینی این اداره‌کل، برنامه‌های اجرایی خود را در قالب «تئاتر صاحبدلان در سال ۱۳۹۹» به شرح زیر اعلام کرد.

۱- اجرای ۱۰ نمایش صحنه‌ای در استان‌ها در قالب اجراهای عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضبط حرفه‌ای و پخش از درگاه سایت «ایران‌تئاتر». 

۲- اجرای نمایش‌های خیابانی با مضامین دینی و دفاع‌ مقدسی در تهران و دیگر استان‌ها.

۳- اجرای تعزیه در پهنه رودکی از اول محرم به مدت ۱۰ شب.

۴- اجرای تعزیه در فضای باز تئاترشهر به مدت ۱۰ شب در ایام صفر و اربعین حسینی.

۵- اجرای نمایش «نجوای عزازیل» در تالار فرهنگسرای اندیشه.

۶- اجرای نمایش فضای باز در محوطه تئاترشهر به مدت ۱۵ شب.

۷- اهدای جوایز مسابقه نمایشنامه‌نویسی «تئاتر صاحبدلان» که در سال ۹۸ برگزار شده بود.

برخی از برنامه‌های ذکرشده همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس در محرم و صفر ۱۴۴۱، در تهران و دیگر استان‌های کشور  برگزار می‌شود و در این زمینه اخبار تکمیلی ارائه خواهد شد. 


*فراخوان «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» منتشر شد

به منظور گسترش ادبیات نمایشی در حوزه نمایش‌های ایرانی، اداره‌کل هنرهای نمایشی با همکاری کانون نمایش‌های آیینی‌وسنتی انجمن هنرهای نمایشی ایران، «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» را برگزار می‌کند.

بازی‌نامه‌های ارسالی جهت شرکت در «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» باید براساس شاخص‌های نوشتاری یکی از گونه‌های شناخته‌شده نمایش‌های آیینی‌وسنتی ایرانی نوشته شده باشد و هرچند موضوع آثار متقاضی آزاد است اما رعایت اصول بازی‌نامه‌نویسی و قواعد نمایش ایرانی برای نگارش الزامی‌ست.

همچنین آثاری می‌توانند متقاضی حضور در این مسابقه باشند که تا پیش از این در مسابقات نمایشنامه‌نویسی حائز رتبه نشده یا به چاپ نرسیده‌اند.

متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۵ شهریور تا ۲۰ آذر ۱۳۹۹ با مراجعه به بخش ویژه «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» بر روی تارنمای «ایران‌تئاتر» به نشانی http//:theater.ir نسبت به ثبت تقاضا و بارگذاری مدارک لازم اقدام کنند.

متن کامل فراخوان «چهارمین مسابقه بازی‌نامه‌نویسی» در قالب فایل jpg پیوست خبر شده است.

*نمایش «جوادیه» دو اجرایی شد

نمایش «جوادیه (بیست متری)» به نویسندگی کهبد تاراج و کارگردانی رضا بهرامی روزهای پایانی هفته جاری طی دو نوبت میزبان مخاطبان است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته این نمایش  روزهای پنجشنبه سی ام و جمعه سی و یکم مرداد ماه ساعت های 18 و 19:45 پذیرای مخاطبان با در نظر گرفتن پنجاه درصد از ظرفیت تماشاگران تالار قشقایی است.

نمایش «جوادیه (بیست متری)» به نویسندگی کهبدتاراج و کارگردانی رضا بهرامی از روز پنجشنبه شانزدهم مرداد ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته است.

در این اثر نمایشی آرش فلاحت پیشه، آیه کیانپور، امیرعدل پرور و هومن بنایی به عنوان بازیگر حضور دارند. این در حالی است که روح الله زندی فرد ( مجری طرح)، رضا خضرایی ( طراح نور)، کهبدتاراج ( طراح لباس)، محسن نجفی (مدیراجرایی)، بهار خالقی (دستیار کارگردان)، امیرحسین جلالی (مدیر صحنه )،  امیرقالیچی (روابط عمومی)، رضا جاویدی (عکاس)، عرفان پور محمدی (انتخاب موسیقی) و امید علیزاده (طراح پوستر، بروشور و ساخت تیزر) دیگر عوامل اجرایی نمایش را تشکیل می دهند.

نمایش «جوادیه (بیست متری)» ازجمله آثاری است که نویسنده، کارگردان و گروه اجرایی کوشیده اند تا در یک بستر نمایشی واکاوی و بررسی از احوالات انسان های مختلف امروز را با تفکرات متفاوت پیش روی مخاطبان قرار دهند. این تئاتر قصه چهارنفر از بچه محل های جوادیه تهران است که در دهه شصت هرکدام زندگی خود را داشته اند. آنها اکنون مرده اند اما به محله خود می آیند و خاطرات محله و زندگی خود را در گذشته روایت می کنند.

این اثر نمایشی طی سال های اخیر علاوه بر دریافت جایزه های مختلف از جشنواره تئاترشهر و فستیوال تئاتر«هامون» در تالار محراب و مجموعه تئاتر«هامون» نیز روی صحنه رفت که در هر دو فصل از اجرای عمومی ، با استقبال مخاطبان مواجه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز