خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

امکان تعطیلی سینماها در پاییز وجود دارد/ صدور ۷۰ پروانه ساخت نشان می‌دهد سود در تولید است نه فروش/ تصمیم‌ تلویزیون درباره پخش تیزر فیلم‌ها نباید سلیقه‌ای باشد

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۸۸۱

حسن کلامی می‌گوید: باتوجه به شرایط کشور اینکه همه در حال فیلم ساختن هستند، تعجب برانگیز است. آیا فروش برایمان مهم نیست یا سودمان در تولید است؟ اگر شما به آینده فروش فیلم‌تان خیلی اعتماد نداشته باشید، سرمایه‌تان را نباید صرف تولید فیلم کنید، مگر اینکه سود در تولید باشد.

حسن کلامی، تهیه‌کننده فیلم «آبادان یازده-۶۰»، که قرار است بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی در سینماهای کشور اکران شود، درباره اکران این فیلم در شرایط کنونی به خبرنگار ایلنا گفت: به نظرم شرایط بهتر که نمی‌شود، بماند بلکه رو به بدتر شدن هم می‌رود. به دلیل اینکه اگر شرایط در حال بهبود هم باشد، خیلی فیلم‌ها در نوبت هستند که در آن صورت می‌خواهند فیلم خود را اکران کنند. آن زمان نیز باید ببینیم که به ما برای زمان خوبی همچون الان نوبت اکران می‌رسد یا خیر؟ بنابراین بهتر که فیلم در همین شرایط اکران شود و بلافاصله بعد از آن نیز به نمایش ویدیویی برود و نمایش آن به صورت مجازی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: باتوجه به میزان ۶۰، ۷۰ فیلمی که اکنون پروانه ساخت گرفته‌اند، اگر به سال بعد بکشد، اصلا معلوم نیست که شرایط اکران به چه صورت شود. ضمن اینکه بر اساس صحبت‌های دوستان وزارت بهداشت در فصل پاییز شرایط بدتر خواهد شد و امکان تعطیلی سینماها بازهم وجود دارد. از الان زمزمه‌های این موضوع آغاز شده ولی اینکه قطعا تعطیل شود یا خیر هنوز مشخص نیست. در نتیجه باتوجه به همه جوانب اگر شرایطی برای اکران فیلم شما پیش آید، بهتر این است که فیلم را اکران کنید.

این تهیه‌کننده درباره اینکه آیا نگران فروش فیلم در شرایط کنونی نیست، بیان کرد: آیا شما فکر می‌کنید در ادامه شرایط بهتری برای فروش فیلم‌ها به وجود می‌آید؟ اکنون صحبت از کشف واکسن کرونا توسط چند کشور شده است اما واکسن هم هزار اما و اگر دارد. چراکه سازمان جهانی بهداشت باید واکسن را تایید کند. همچنین به اندازه تمام جمعیت کره زمین باید واکسن تولید و در همه کشورها توزیع شود. در نتیجه باید بگویم هیچ چیز معلوم نبوده و همه چیز روی هواست. مهمترین مسئله هم این بوده که سازمان جهانی بهداشت واکسن‌ها را تایید نمی‌کند. بنابراین چشم‌انداز روشن نیست. در چنین وضعیتی نباید بگذاریم فیلم بیات شود. ضمن اینکه زمان اکران فیلم که بعد از تاسوعا و عاشوراست، هفته دفاع مقدس بوده و شرایط برای فیلم ما که در حوزه دفاع مقدس ساخته شده مهیاست. بالاخره فیلم در حال و هوای تبلیغاتی این دوره نیز قرار می‌گیرد. به هر ترتیب امیدواریم که اتفاق خوبی را شاهد باشیم.

کلامی درباره اینکه چرا از ابتدا فیلم را به صورت آنلاین اکران نمی‌کنند، گفت: بخشی از این موضوع به پخش فیلم مربوط می‌شود. یعنی تصمیم من، تنها در این مسئله تاثیرگذار نیست. دوستان احتمالا بازار و شرایط سرمایه‌گذار را بررسی کرده و چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند.

چندی است صداوسیما به صورت گزینشی اقدام به پخش تیزر برخی فیلم‌های سینمایی می‌کند، این تهیه‌کننده همچنین درباره مکاتبه با صداوسیما برای پخش تیزرهای فیلم اظهار داشت: همانطور که یزر فیلم‌های «خروج»، «شنای پروانه»، «خوب، بد، جلف۲» هم از تلویزیون پخش شده است، قطعا فیلم باید تیزرهایی در تلویزیون داشته باشد. ولی اینکه در شرایط اکران ما چه وضعیتی ایجاد شود، نمی‌دانیم. از نظر من الان شرایطی نیست که دوستان تلویزیون بخواهند به صورت سلیقه‌ای تصمیم بگیرند. ضمن اینکه فیلم ما یک فیلم دفاع مقدس است که به هیچ جناحی مربوط نمی‌شود. موضوع آن هم به شروع جنگ در آبادان مربوط بوده که از نظرم همه سلایق آن را تایید می‌کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره پیش‌بینی خود از وضعیت سینمای ایران در ماه‌های آتی گفت: اتفاقی که اکنون در حال وقوع بوده، تعجب‌برانگیز است. گفته شده که تاکنون ۶۰، ۷۰ پروانه ساخت فیلم سینمایی برای امسال صادر شده است. باتوجه به شرایط کشور و اینکه سال دیگر هم حداقل چهار پنج ماه اول درگیر مسائل انتخابات ریاست جمهوری و فضای سیاسی تبلیغاتی هستیم، اینکه همه در حال فیلم ساختن هستند، خودش مطلبی است. برای اینکه فیلم‌های اکران شده امسال یک پنجم تولیدات بوده و قطعا بخش عمده آنها به سال آینده موکول می‌شوند. بالاخره ما چطور حساب و کتاب می‌کنیم. آیا فروش برایمان مهم نیست یا سودمان در تولید است؟ به هر ترتیب اگر شما به آینده فروش فیلم‌تان خیلی اعتماد نداشته باشید، سرمایه‌تان را نباید صرف تولید فیلم کنید، مگر اینکه سود در تولید باشد که از نظر من همین است.  

کلامی در پایان بیان کرد: انشالله شرایطی فراهم شود تا مردم از این وضعیت بیرون بیایند. شادی به جامعه برگردد، فیلم ساخته شود و همه به سینما بروند. امیدوارم چرخ همه مشاغل بچرخد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز