خبرگزاری کار ایران

برگزاری برنامه‌های ماه محرم با عنوان «سوگواره خمسه» و تجمع عزاداران آذری مقیم تهران در فرهنگسرای بهمن

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۵۹۲

برنامه‌های ویژه ماه‌ محرم با عنوان «سوگواره خمسه» و تجمع عزاداران آذری مقیم تهران به مدت ۱۰ روز در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، ویژه‌برنامه‌ «سوگواره خمسه» از روز اول تا دهم ماه محرم از ساعت ۱۹ با برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا آغاز و بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با تعزیه خوانی، روضه‌خوانی، نوحه‌سرایی، سخنرانی مذهبی با حضور سخنرانان و مداحان برجسته و شناخته‌شده و نیز هیئت‌های مذهبی منطقه ۱۶ادامه خواهد یافت.

هدف از برگزاری این برنامه‌ها، انتقال مفاهیم و پیام‌های ناب عاشورای حسینی به نسل جوان، گسترش و تعمیق شناخت شهروندان، معرفی آداب و رسوم برگزاری مراسم عزاداری اقوام ایرانی، معرفی جلوه‌های زیبای قیام حسینی و ایجاد شعور حسینی در جوانان جهت جلوگیری از تحریفات و انحرافات سبک عزاداری‌ها و تجدید بیعت با عاشورا و امام حسین (ع) است که با حضور مداحان حاج داود علیزاده اردبیلی، شهروز حبیبی، حاج غفور جعفری، حاج کاظم غفارنژاد، حجت الاسلام غلامرضا خلیل نژاد و حجت الاسلام حبیبی برگزار خواهد شد.

گفتنی است با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حسینی، تدابیر لازم جهت هرچه باشکوه‌تر شدن مراسم عزاداری سالار شهیدان اندیشیده شده و فضاسازی و اکران طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی و سیاهپوش کردن و نصب طاق نصرت، نورپردازی و هماهنگی سیستم صوتی، طراحی و برپایی خیمه شکیل با نمادی از خیمه حضرت امام حسین (ع) برای برگزاری مراسم و میزبانیاز هیئت ها و عزاداران حسینی در فرهنگسرای بهمن انجام خواهد شد و از آنجاییکه رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از ضروریات است و الزامی است و تاکید مقام معظم رهبری بر این که مراسم طبق توصیه‌ها و آیین‌نامه ضوابط ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود، مکان‌هایی برای استقرار تونل ضدعفونی، تب سنجی مخاطبان، در اختیار قرار دادن ماسک به مخاطبینی که فاقد ماسک هستند، ضد عفونی کردن سطوح  و... در ورودی فرهنگسرای بهمن تعبیه خواهد شد.

همچنین مراسم تعزیه‌خوانی با رویکرد گسترش و ترویج فرهنگ عاشورایی و احیای فرهنگ حسینی و تبیین نهضت تاریخ ساز امام حسین (ع)، با اجرای تعزیه توسط کانون کهربای تعزیه با حضور و اجرای تعزیه‌خوانان به‌نام کشور همچون استاد میرزا ابوالفضل منبت کار، استاد سید محسن هاشمی، استاد داود آبایی، استاد مهدی صیادی و ... بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود. این اجراها به صورت زنده در شبکه اینستاگرام مرکز اسلامی بیرمنگام انگلستان پخش خواهد شد.

نمایشگاه نگاه گذر عاشورا و یادمان عکس شهدا با نمایش آثار تصویرگری هنرمندان، تابلوهای استادان نقاشی و کتیبه‌های عاشورایی با هدف به تصویر کشیدن اهداف عاشورا از دیگر برنامه‌های این دهه است که در محوطه فرهنگسرای بهمن معرض دید عموم قرار می‌گیرد و همچنین از ۱۰ خانواده معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت منطقه ۱۶ نیز در مراسم تجلیل می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن ۵۵۳۱۲۰۴  تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز