خبرگزاری کار ایران

نگرانی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از نمایش فیلم و سریال‌های خارجی فاقد پروانه نمایش

asdasd
کد خبر : ۹۵۵۱۴۴

هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران از نمایش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بدون پروانه نمایش در V.O.D‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل ضمن اعلام خبر فوق، اعلام داشت: در آخرین نشست هیات مدیره انجمن ضمن بررسی شرایط نمایش فیلم‌های سینمایی از برخی  V.O.Dها، در مورد نمایش غیر قانونی فیلم‌ها و سریال‌های خارجی از شبکه‌های اینترنتی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت آنها صادر شده است، ابراز نگرانی شد.

در این نشست عنوان شد در شرایطی که برای نمایش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی انواع ممیزی‌های ریز و درشت باتوجه به قانون اعمال می‌شود، اکثریتی از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های خارجی بدون خرید حقوق نمایش و پروانه نمایش از وزارت ارشاد اسلامی یا تلویزیون به نمایش درمی‌آید. آن هم در شرایطی که تماشاگران سالن‌های سینما روزانه ۴ هزارنفر هستند، اما این V.O.D‌ها بیش از دو میلیون کاربر دارند.

هیات مدیره انجمن تهیه‌کنندگان مستقل اظهار امیدواری کرد که این یک بام و دو هوا پایان یابد چراکه تماشاگر در سالن سینما نباید برخی فیلم‌ها یا صحنه‌ها را ببینند، در داخل خانه چگونه این صحنه‌ها و یا فیلم‌ها مباح می‌شود.

انجمن خواستار آن است که جهت جلوگیری از بی‌قانونی، پروانه نمایش فیلم‌ها و سریال‌ها در ابتدای نمایش، در معرض دید قرار گیرد.

روابط عمومی انجمن در پایان اعلام داشت که بر اساس مصوبه هیات مدیره، مساله برای بررسی به سازمان بازرسی کل کشور، کمیسیون فرهنگی مجلس، کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و دیگر مراکز مسئول احاله خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز