خبرگزاری کار ایران

رها حاجی‌زینل:

زنده نگه داشتن هنر در روزهای کرونایی رسالتی بزرگ است/ تئاتر نباید تفریح تلقی شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۹۹۴

رها حاجی‌زینل اجرای تئاتر در شرایط کرونایی را یک ریسک بزرگ توصیف کرد و گفت: به شخصه این ریسک را به جان خریده‌ام زیرا تئاتر را چیزی فراتر از یک تفریح می‌دانم.

رها حاجی‌زینل در گفتگو با خبرنگار ایلنا، پیرامون فعالیت پررنگ خود در عرصه تئاتر گفت: در شرایط فعلی روی صحنه بردن تئاتر از سوی تمامی عوامل آن ریسک بزرگی محسوب می‌شود، فارغ از برآوردهای مالی که بدون شک در یک اثر تامین نمی‌شود، ریسک بزرگتر شرایط سلامتی عوامل است که به شخصه این ریسک را به جان خریده‌ام زیرا تئاتر را چیزی فراتر از یک تفریح می‌دانم.

او در همین راستا ادامه داد: تئاتر نباید به عنوان یک تفریح صرف تلقی شود، وقتی اینگونه باشد ما می‌توانیم آن تفریح را مدتی کنار بگذاریم، بدون شک جامعه در ناخودآگاه خود همواره به هنر نیازمند است و چه بسا این هنر بتواند بخشی از روحیه از دست رفته به دلیل مشکلات اخیر را به فراموشی بسپارد.

بازیگر نمایش جیرجیرک درباره حضور خود در این اثر اضافه کرد: در حال حاضر مشغول بازی در نمایش «جیرجیرک» به کارگردانی آرش سنجابی هستم؛ اثری دغدغه‌مند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و مطمئنم که اگر شرایط مهیا بود با اتفاقات بسیار بهتری هم روبرو می‌شد. البته از نظر من روی صحنه رفتن این اثر در شرایط کرونا خودش انجام یک رسالت بزرگ است.

وی در همین رابطه ادامه داد: به شخصه نمایشنامه جیرجیرک را دوست دارم، نکات فراوانی داشته و دارای خرده داستان‌های مرتبط و جذابی است که مخاطب را با خود همراه می‌کند، از سویی حضور در کنار بازیگران با اخلاق و حرفه‌ای در این شب‌ها برای من در نوع خود موهبتی بزرگ است.

این بازیگر تئاتر درباره استقبال مخاطبان از جیرجیرک یادآور شد: ما از همان روز اول مطمئن بودیم که نباید در قبال مخاطب رویاپردازی کنیم، در هر صورت شرایط کرونا در کشور حاکم است و مخاطب حتی اگر به سالن نیاید هم حق دارد اما در این بین زنده نگه داشتن تئاتر رسالتی بزرگتر است که از نظر من گروه جیرجیرک بیش از گیشه به آن فکر می‌کند.

حاجی‌زینل درباره کارگردانی نمایش «برلین ۱۰:۱۰» اضافه کرد: علاوه بر نمایش جیرجیرک هم اکنون «برلین ۱۰:۱۰» را به کارگردانی خودم در خانه نمایش دا روی صحنه دارم، نوشته علی صفری که با حضور بازیگران جوان شب‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

کارگردان این نمایش ادامه داد: خوشبختانه برلین تاکنون با استقبال بالایی روبرو بوده است، با وجود تعداد مخاطبان محدود این نمایش از دوازده شب اجرایی خود یازده شب به صورت تکمیل ظرفیت روی صحنه بوده و هم اکنون شب‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد.

او درباره سایر فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری اذعان کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات فراوانی که بیماری کرونا به وجود آورده تا به اینجا سال نسبتا پرکاری را پشت سر گذاشتم، علاوه بر این دو نمایش در فیلم سینمایی «مامان» به کارگردانی «آرش انیسی» بازی کرده‌ام، همچنین در دو فیلم کوتاه «جوهر سوخته» به کارگردانی سلیمان قوی پنجه و همچنین «بخشش» ساخته فرید طهماسبی به ایفای نقش پرداختم.

بازیگر فیلم سینمایی «خفه‌گی» درباره فعالیت‌های آتی خود خاطرنشان کرد: می‌خواهم کمی بعد از این آثار استراحت کنم، البته در نمایش «سوءتفاهم» طراحی حرکت را بر عهده دارم که شهریور ماه روی صحنه می‌رود، پس از آن پاییز امسال تمرینات نمایش «واد» را آغاز خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز