خبرگزاری کار ایران

اختتامیه جایزه ارغوان آنلاین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۷۳۲

سومین دوره جایزه داستان کوتاه ارغوان با موضوع «آخرین بار» به‌صورت آنلاین برگزار شد. بیانیه دبیر جایزه اوژن حقیقی توسط بهار کاتوزی مجری برنامه قرائت شد.

به گزارش ایلنا، سومین دوره جایزه داستان کوتاه ارغوان با موضوع «آخرین بار» به‌صورت آنلاین برگزار شد. بیانیه دبیر جایزه اوژن حقیقی توسط بهار کاتوزی مجری برنامه قرائت شد:

‎«مفتخریم که مراسم اهدای جوایز سومین دوره

‎جایزه ارغوان با موضوع آخرین بار در بخش داستان کوتاه را به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در کنار شما جشن میگیریم.

‎جایزه ای که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کشف و حمایت از نویسندگان و هنرمندان جوان و با استعداد از شهریور ۱۳۹۶ توسط انتشارات هفت رنگ آغاز به کار کرد و هدف اصلی آن حمایت از جوانان  در حوزه داستان کوتاه است.

‎شورای سیاست گذاری جایزه ی ارغوان در مهر ۱۳۹۸ بعد از جلسات متعدد ، موضوع ، قوانین ، مقررات ،آیین نامه و فراخوان سومین دوره جایزه ارغوان را تدوین و در مرحله بعد چینش هیات انتخاب و داور را آغاز نمود .

‎با نظر این شورا، آخرین بار به عنوان موضوع دوره  سوم جایزه ارغوان انتخاب  و شرایط سنی شرکت در مسابقه همانند دو دوره گذشته حداکثر ۳۰ سال مقرر شد.»

 هیات انتخاب بخش داستان (بر اساس حروف الفبا )

‎فرشته احمدی، میترا الیاتی، فرهاد توحیدی‌، محمد چرمشیر، مهسا محبعلی

 هیات داوران بخش داستان (بر اساس حروف الفبا )

‎احمد پوری، حسین سناپور، لیلی گلستان

‎مارا در این مهم یاری کردند که از تمامی آنها بسیار سپاسگزاریم.

 دوره سوم جایزه ارغوان از دی ماه ۱۳۹۸ آغاز و به دلیل شیوع بیماری کرونا با یک ماه تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹بیش از ۷۰۰ داستان به دبیرخانه جایزه ارسال شد که از این تعداد ۵۳۶ داستان کوتاه واجد شرایط شرکت در مسابقه بودند و این تعداد نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشته ، که از این تعداد ۱۸۲ نفر آقا و ۳۵۴ نفر از آنها خانم هستند.

‎هیات انتخاب کار بازخوانی آثار را در تاریخ ۱۵ خردادماه به پایان رساندند و ۳۰ داستان نهایی را در اختیار هیات داوران قراردادند. که از این تعداد ۱۱ نفر خانم و ۱۹ نفر آقا هستند.

‎هیات داوران در ۱۶ تیرماه ،۱۰ اثر نهایی را در اختیار دبیرخانه  جایزه ارغوان قرار دادند.

 امروز جایزه ارغوان به عنوان جایزه‌ای خصوصی که داستان‌های چاپ نشده را داوری می‌کند با  کسب تجربیات ارزشمند از هیات انتخاب و داوران با افتخار اعلام می‌دارد که به هدف خود که معرفی جوانان مستعد بوده است، رسیده و از حامیان این جایزه جناب آقای غلامعلی سلیمانی (مدیر محترم کارخانجات کاله)، سرکار خانم مستانه مهاجر (مدیر استودیو آوای نفس)، جناب آقای علیرضا رمضانی (مدیر نشر مرکز) که کتاب این دوره از جایزه ارغوان توسط این انتشارات به چاپ خواهد رسید، آقای صابر ابر (مدیر محترم موسسه فرهنگی و هنری این /جا) که ده نفر برگزیده این دوره از جایزه را به یک کارگاه داستان نویسی مهمان کردند، سرکار خانم ارکیده درودی (مدیر محترم گالری اٌ) و در آخر از تمام افرادی که ما را در این یکسال همراهی کرده و پشتیبان ما بوده‌اند به خصوص شورای سیاستگذاری دوره سوم متشکل از آقایان ابراهیم حقیقی، امیر اثباتی، آرش صادقی، بهرنگ تنکابنی و انتشارات «هفت رنگ» که از هیچ کمکی دریغ نکرده و بدون حضور آنها این اتفاق میسر نبود کمال تشکر را داریم.

اسامی برگزیدگان جایزه به این شرح است:

جایگاه اول منوچهر زارع پور /تهران

جایگاه دوم مرضیه بازیار /تهران

جایگاه سوم احسان منصف خوش حساب /تهران

جایگاه چهارم زینب ذوالفقاری /ساوه

جایگاه پنجم مانا خسروشاهی/ سمنان

جایگاه ششم محمد صادق افشاری/کرج

جایگاه هفتم ندا جبرئیلی/ تهران

جایگاه هشتم مهدی وحید دستجردی/اصفهان

جایگاه نهم محمد فینی زاده/ اصفهان

جایگاه دهم هدی اربابون / تهران

در این مراسم همچنین فرشته احمدی به‌عنوان نماینده هیات انتخاب در ویدیویی نکات مهمی که داوطلبان نوشتن داستان کوتاه باید آن را رعایت کنند، نظیر روابط علت و معلولی، انتخاب مناسب نقطه پایان و... را خاطرنشان کرد.

سپس غلامحسین معتمدی (پزشک مرگ‌پژوه و متخصص اعصاب و روان) در رابطه با معنایی که مرگ به زندگی می‌بخشد چنان که پذیرش امور را برای انسان هموار می‌کند طی ویدیویی سخن گفت. در پایان، سخنان احمد پوری به‌عنوان نماینده هیئت داوران درباره داستان‌های برگزیده این دوره چنین بود: «سطح داستان‌های این دوره بسیار بالاتر از دوره‌های قبل بود. یادم هست دو دوره پیش وقتی از داستان‌ها صحبت شده بود درباره برآیند داستان‌ها، از حاصل کار احساس خیلی خوبی نداشتیم اما امسال رقابت بسیار تنگاتنگی در جریان بود. خوشحالیم که توانسته‌ایم گامی به جلو برداریم. البته بیش از ما نویسندگان این داستان‌ها کار بسیار ارزشمندی کرده‌اند که باید به آنها تبریک گفت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز