خبرگزاری کار ایران

ایرج راد:

روحیه ایثار ایرانیان فقط محدود به دوران دفاع مقدس نیست/ "طراحی بنای یادبود شهدا" یادآوری ارزش‌های تاریخ کشور

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۱۶۷

ایرج راد در خصوص اهمیت توجه به شهدا و ایثارگران که بخشی از هویت تاریخی کشور به حساب می‌آیند، گفت: موضوع جنگ ۸ ساله ایران بخشی از تاریخ این مملکت به شمار می‌رود که در ارتباط با آن کارهایی انجام شده ولی لازم است این کارها ادامه پیدا کند. باید بدانیم که روحیه ایثار ایرانیان فقط محدود به دوران دفاع مقدس نیست و در زمان بحران‌های مختلفی همچون زلزله، سیل و همین کرونا آن را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از تازه‌ترین اقداماتی که با هدف تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی هشت ساله در دست انجام قرار گرفته است، برگزاری مسابقه طراحی لوح و بنای یادبود شهدا و ایثارگران؛ به ویژه شهدای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است که به همت این شرکت در دست برگزاری است.

ایرج راد در خصوص اهمیت توجه به شهدا و ایثارگران که بخشی از هویت تاریخی کشور به حساب می‌آیند، گفت: موضوع جنگ ۸ ساله ایران بخشی از تاریخ این مملکت به شمار می‌رود که در ارتباط با آن در طول سال‌های گذشته برنامه‌های فرهنگی و هنری، جشنواره‌ها، همایش‌ها و خیلی کارهای دیگر صورت گرفته و تقریباً در این خصوص فرهنگ‌سازی شده است، اما این که بگوییم کار تمام شده و دیگر نیازی به تولید آثار هنری و یا برگزاری جشنواره‌ها نیست، تصور غلطی است که باید برای ماندگاری آن برنامه‌های مختلف را برگزار کنیم.

وی ایثار و از خودگذشتگی را تنها مختص دوران دفاع مقدس ندانست و گفت: درست است که خیلی از جوان‌های ما با قدم گذاشتن به جبهه، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و جانفشانی کردند اما باید گفت روحیه ایثار فقط محدود به زمان خاصی نیست و نمونه‌های آن را ما در بحران‌های طبیعی از جمله سیل و زلزله و الآن هم در شرایط خاص کرونایی کشور توسط جامعه پزشکی شاهد هستیم.

راد ضمن بیان اینکه اقدام راه‌آهن در برگزاری مسابقه هنرهای تجسمی با محوریت شهدا وایثارگران، تلنگری برای زنده کردن و نمایش مفهوم ایثار در روزگار فعلی است که کم رنگ‌تر شده، بیان داشت: بدون شک هر حرکتی توسط نهادهای مختلف در توجه به تاریخ دفاع مقدس ارزشمند است، چون که از نظر زمانی هر چقدر از این رویداد فاصله بگیریم به مراتب، رنگ فراموشی به خود می‌گیرد و پرداختن به آن از طریق تولید جشنواره‌هایی این چنینی و تولید فیلم و آثار هنری می‌تواند به نسل جوان و حتی بچه‌های جنگ کمک کند تا ارزش‌هایی که یک زمان برای آن کلی خون دادیم را دوباره یادآوری کرده باشیم.

بازیگر سریال "دختران حوا" پرهیز از شعار زدگی و مقدس نشان دادن جنگ را به مسئولان و دست اندرکاران برنامه‌های فرهنگی و هنری گوشزد کرد و بیان داشت: اینکه یک چهره‌ی آرمانی از این افراد را نشان دهیم که خیلی از دور از جامعه هستند، می‌تواند باور مردم را در خصوص آن‌ها به اشتباه بیاندازد و نتوان آن طور که باید با آن‌ها همذات پنداری کرد.

این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که چرا راه آهن، همواره در بحث فیلمسازی مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است، این طور بیان داشت: البته این مورد بیشتر بر اساس لزوم و نوع فیلمنامه تعریف می‌شود. قطار و راه آهن به شخصه جذابیت‌های خاص خودش را دارد و از نظر قصه‌پردازی و تیپ‌شناسی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید ببینیم که فیلمسازان از پرداخت قصه و لوکیشن راه‌آهن چه تعریفی دارند، آن‌گاه می‌توان با توجه به نوع داستان، سراغ روایت آن رفت.

 این مسابقه به ریاست سعید رسولی مدیرعامل راه آهن ج.ا.ا و دبیری حامد نوری برگزار می‌شود.

هنرمندان  برای شرکت در این رویداد تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند برای ارسال آثار خود و اطلاع دقیق از قوانین شرکت، ثبت‌نام و ارسال عکس به پایگاه اینترنتی مسابقه به نشانی www.rai.ir  ، بخش isargaran.rai.ir مراجعه و ثبت نام کنند. همچنین در صورت مواجهه با مشکل در رابطه با ثبت‌نام و غیره می‌توانند به پشتیبانی این مسابقه در شبکه اجتماعی واتساپ با شماره ۰۹۳۵۰۶۳۶۰۹۴ تماس حاصل کنند.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز