خبرگزاری کار ایران

کیهان کلهر خاطره آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج را گرامی داشت

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۰۳۷

کیهان کلهر (نوازنده و آهنگساز) با انتشار فیلمی از اجرای زنده‌یاد سهراب محمدی، یاد و خاطره آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیهان کلهر بخشی از اجرای زنده‌یاد سهراب محمدی (هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان) را در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده است.

کلهر در صفحه اینستگرامش از سهراب محمدی به عنوان بخشیِ گرانقدر موسیقی کرمانج یاد کرده و نوایش را جاودانه و شأنش را والا دانسته است.

گفتنی است، سهراب محمدی معروف به سهراب بخشی از طایفه کرمانج در سال 1317 در شهرستان مانه و سملقان به دنیا آمد. او از 10 سالگی نواختن دوتار و خواندن شعرهای محلی را شروع کرد. سهراب محمدی از ابتدای تاسیس رادیو کرمانجی با صدا و سیمای مرکز خراسان همکاری خود را شروع کرد و تا آخرین روز عمر با واحد شعر و موسیقی صداوسیما همکاری داشت. «شاره جان»، «آهنگ طوفان»، «شهید»، «لیاره»، «گُلا مِن» از آثار  این هنرمند است.

موزیک ویدوئو «گنجینه» یکی دیگر از آثاری است که زنده‌یاد محمدی در آن دوتار نواخته و آواز خوانده که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره تولیدات مراکز صداوسیما در بجنورد مورد استقبال قرار گرفت.

استاد سهراب محمدی در سن 82 سالگی و بر اثر کهولت سن درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز