خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد:

بافت تاریخی کورموئیه هنزا واجد ارزش تاریخی فرهنگی شناخته شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۱۱۹۷

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: بافت تاریخی کورموئیه هنزا در شهرستان رابر واجد ارزش تاریخی فرهنگی شناخته شد.

مجتبی شفیعی (معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان) با اعلام این خبر که بافت تاریخی کورموئیه هنزا با شماره ۱۵۱در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی فرهنگی قرار گرفت، اظهار کرد: آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی آثاری هستند که از ارزش‌های محلی و منطقه‌ای به ‌لحاظ فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند و از سوی وزارتخانه معرفی و در فهرست ذیربط آثار ملی قرار می‌گیرند. 

شفیعی به باغ شهر هنزا اشاره و اعلام کرد: بافت جدید این باغ شهر پس از شکل گیری هسته اولیه آن در محله‌های تاریخی کرموئیه و دهکده بزرگ، شکل گرفته و در امتداد باغات و زمین‌های کشاورزی گسترش یافته است. 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بااشاره به شیوه‌های ساخت و ساز محله‌های موجود در بافت تاریخی کورموئیه و دهکده بزرگ تصریح کرد: ساختار این محله‌ها به صورت پلکانی است که دلیل آن کمبود زمین، سردبودن منطقه مذکور، امنیت بیشتر ساکنان و همچنین جلوگیری از رطوبت صعودی حاصل از بارش بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز