خبرگزاری کار ایران

طرح پاییزه کتاب تامین بودجه شد

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۹۳۷

معاون فرهنگ و کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از تعیین تکلیف و تخصیص بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های تابستانه و پاییزه کتاب خبر داد.

به گزارش ایلنا، برنامه تقاطع فرهنگ با محور موضوع اجرای طرح تابستانه کتاب ۹۹ در گفتگوی تلفنی با آزاده بلندنظر معاون فرهنگ و کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از آنتن رادیوگفتگو پخش شد.

بلندنظر در این‌برنامه درباره اجرای طرح تابستانه کتاب پس از تغییر و تحولات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: این‌طرح کلید خورد و از روز نخست آمادگی اجرا را در موسسه ادغام شده داشت. مساله حرف و حدیث‌های تخصیص یارانه نشر هفته گذشته حل و فصل؛ و اعلام شد بودجه مورد نظر برای اجرای طرح‌های تابستانه و پاییزه اختصاص داده شود.

وی افزود: تا امروز بیش از ۷۹۰ کتابفروشی از سراسر کشور عضو طرح شدند. سال ۹۸ دو طرح فصلی را برگزار کردیم که در سال ۹۹، بهارانه و تابستانه را پشت سر گذاشتیم و ان‌شاالله در هفته کتاب، طرح پاییزه را پیش رو خواهیم داشت.

معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات، تبدیل دو به سه طرح حمایتی از کتابفروشی‌ها را در سال جاری، نشان از افزایش بودجه اختصاص یافته به این‌طرح عنوان کرد و گفت: درصد مشارکت کتابفروشان متغیر است و آنها که زیر ۵ میلیون یارانه دارند، هیچ طرح مشارکتی برای آن ها لحاظ نمی شود چراکه دور از عدالت است رقم ۵ میلیون را با ما سهیم شوند. سقف یارانه ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را تا ۱۰ درصد مشارکت و بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون یارانه را با ۲۰ درصد مشارکت توسط کتابفروشی اجرا می‌کنیم.

نظربلند گفت: کتابفروشی‌هایی که در طرح‌های فصلی فروش کتاب مشارکت دارند، عموما یارانه بیشتری را صرف می‌کنند و بخشی از این‌یارانه را برای خود متقبل می‌شوند. هر فرد تا سقف ۱۵۰ هزار تومان می‌تواند از ۲۰درصد یارانه خرید کتاب استفاده کند. در این‌طرح، مسیر خرید افراد به بهانه استفاده از یارانه جهت‌دهی نمی‌شود و هر خریدار می‌تواند تا روز ۵ شنبه ۳۰ مرداد از بن‌های خرید استفاده کند.

وی در پایان گفت: اخبار ناظر بر نمایشگاه مجازی کتاب تهران بزودی اطلاع رسانی می شود. این‌روزها در حال بررسی شیوه‌های اجرای مختلف هستیم و تلاش داریم کمترین آسیب به کتابفروشی‌ها و بخش خصوصی نشر وارد آید. در این‌زمینه باید به ظرفیت‌ها هم توجه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز