خبرگزاری کار ایران

سفیر اتریش درایران:

پیوند میان ایران و اتریش را به ندرت می‌توان میان دیگر ملت‌ها دید

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۹۳۲

برنامه رویداد موسیقایی ایران و اتریش با حضور خبرنگاران و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر جمعه 17 مردادماه ساعت19:30 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد

به گزارش ایلنا، برنامه رویداد موسیقایی ایران و اتریش با حضور خبرنگاران و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر جمعه 17 مردادماه ساعت19:30 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که با حضور دکتر سرور بختی (رییس موسسه فرهنگی اکو) همراه بود پس از اجرای زنده موسیقی ایران و اتریش توسط هنرمندان ایران و اتریش، کلیپی از صحبت‌های اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش، عباد رضا اسلامی کولایی (رییس فرهنگسرای نیاوران)، الکساندر ریگر (رایزن فرهنگی و مدیر انجمن فرهنگس سفارت اتریش در ایران)، پدارم سلطانی (رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش) علی رضا ناظم الرعایا (نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و اتریش) پخش شد.

اشتفان شولتس سفیر کشور اتریش با اشاره به این مطلب که کشور اتریش رابطه خیلی ویژه و خاصی با ایران دارد گفت: نظیر چنین پیوندی میان دو ملت ایران و اتریش را به ندرت می‌توان میان دیگر ملت‌ها دید. 

وی در ادامه افزود: ما بیش از 700 سال روابط مستند، بیش از 500 سال مشارکت و 160 سال روابط دیپلماسی داریم. این امر چهارچوبی را برای به وجود آوردن روابط مبتنی بر اعتماد میان دو کشور به وجود می‌آورد.

 پیوند میان ایران و اتریش را به ندرت می‌توان میان دیگر ملت‌ها دید

سفیر کشوراتریش در ایران با قدردادنی از تمامی پزشکان و پرستاران سراسر جهان خصوصا در ایران و اتریش اظهار داشت : کادر درمان  با زحمات فرابشری خود جان انسانها را نجات می‌دهند و متاسفانه خیلی از این پزشکان و پرستارها جان خود را نیز در این راه از دست دادند. امشب به یاد آنان این برنامه اجرا می‌شود.  

پدارم سلطانی (رییس اتاق مشترک  بازرگانی ایران و اتریش) هم در سخنانی با ذکر این مطلب که جهان روزهای سخت و دشواری را می گذراند ابراز داشت :کارگروه فرهنگی اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در یک اقدام نوآورانه  این رویداد موسیقایی را به کادر درمان در ایران و سراسر جهان تقدیم می‌کند.

حسام ساختیان‌چی (تهیه‌کننده و کارگردان رویداد موسیقیایی ایران و اتریش) نیز با حضور در جایگاه ابراز داشت: بسیار خوشحالم که به عنوان یک کارآفرین در حوزه موسیقی توانستم جمعی از هنرمندان ایرانی و بین المللی، همراه با یک تیم اجرای حرفه ای را کنار هم جمع کنم تا شاهد برگزرای رویداد موسیقی مشترک بین دو کشور ایران و اتریش در زمان کم شدن اجراهای موسیقی به واسه بیماری منحوس کووید 19 باشیم  تا از سویی هم هنرمندان نامی کشور امید به روزهای روشن داشته باشند و دیگر آنکه بتوانیم زحمات عزیران کادر درمان را اندکی جبران کنیم. 

وی در پایان صحبت‌هایش از دکتر حسینی (معاون هنری وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی) ، عباد رضا اسلامی کولایی (رییس فرهنگسرای نیاوران) و علی رضا ناظم الرعایا (نایب رییس اتاق بازرگانی ایران و اتریش) به خاطر حمایت و مشارکت در برگزاری این رویداد موسیقی تشکر و قدردانی کرد.

عباد رضا اسلامی (رییس فرهنگسرای نیاوران) نیز در صحبت‌هایی با ذکر این مطلب که پس از تاسیس فرهنگستان خاورشناسی در وین و مدتی بعد تر تاسیس دارالفنون در ایران تبادلات  علمی، فرهنگی و آموزشی بین اتریش و ایران بسیار جدی تر از همیشه دنبال  شد گفت : ارتباطات فرهنگی و هنری میان دو ملت ایران و اتریش سابقه دار و بلند مدت است. 

اسلامی در پایان صحبت هایش نیز از کادر درمان در ایران و سراسر دنیا تشکر و قدردانی کرد. 

علی رضا ناظم الرعایا (نایب رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش) و مهرداد ابراهیمی (مدیرعامل شرکت توسعه نیروگاهی دیزلی پارسیان حامی و اسپانسر این برنامه) نیز در صحبت های جداگانه با تشکر از کادر درمان سراسردنیا، این کنسرت را هدیه‌ای به تمامی کادر درمان ایران و جهان عنوان کردند.

در پایان این برنامه نیز از طرف اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش از عباد رضا اسلامیکولایی (رییس فرهنگسرای نیاوران) به خاطر حمایت و مشارکت در برگزاری این برنامه با اهدای لوح سپاس تقدیر و تشکر به عمل آمد.

شایان ذکر است در این برنامه قطعه سرناد اثر فرانتس شوبرت ، قطعه سپاس که تلفیقی از موومان "لاکریموزا " از قطعه رکوییم موتسارت و قطعه " دو سه شبه" استاد بزرگ لشگری بود و نیز در پایان قطعه "ایران ما" که از تلفیق دستگاه همایون - اصفهان، موسیقی فولکلوریک جنوبی و موسیقی فولک و اصیل بختیاری بود برای حضار اجرا شد. 

فروغ فضلی (رهبر و تنظیم کننده) ، سیامک کریم‌پور (سرپرست موسیقی گروه ایران) ، بامداد خوشقدمی (سرپرست موسیقی گروه اتریش) و علی ضرابی (ترومپت) ماکان خوی نژاد ( ویلن سل ) سروش عمومی (درامز) بصیر اکبری (گیتار) داوید گروبر( ساکسفون آلتو) و آنتون پرتلر( ساکسفون تنور) نوازندگان برنامه رویداد موسیقایی ایران و اتریش بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز