خبرگزاری کار ایران

اعلام برگزیدگان اولین سالانه رقابتی حروف نگاری «علی ولی الله»

asdasd
کد خبر : ۹۵۰۴۳۹

کانون هنر شیعی در بیانیه‌ای، برگزیدگان اولین سالانه رقابتی حروف نگاری «علی ولی الله» به دبیری سیدمهدی حسینی الهاشمی را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، دبیرخانه اولین سالانه رقابتی حروف نگاری «علی ولی الله» ضمن تشکر از همه هنرمندان شرکت‌کننده در این فراخوان، نتایج داوری و بررسی آثار رسیده را طبق بیانه زیر اعلام کرد:

«بسم الله النور

به لطف خدا و عنایت اهل بیت (علیهم السلام) و با استقبالی مثال زدنی و همراهی هنرمندان متعهد، شاهد برگزاری نخستین سالانه حروف نگاری «علی ولی الله» به مناسبت عید سعید غدیر، عیدالله الاکبر بودیم.

امید داریم این حرکت ضروری که توسط کانون هنر شیعی و دلبستگان فرهنگ و هنر شیعی، با تکیه بر پشتوانه‌ی عشق و ارادت هنرمندان خوشنویس و طراحان گرافیک و هنر تأثیرگذار و کاربردی حروف نگاری (تایپوگرافی) انجام پذیرفت، در جهت رسیدن به اهدف این رخداد که همان تداوم ولایت و پیام غدیر به نسل‌های حال و آینده و رشد و اعتلای هنر شیعی است، استمرار داشته باشد.

آنچه در این حرکت قابل ذکر و تأمل است، حضور پرشور و مؤمنانه هنرمندان جوانی‌ست که نوید بخش نسلی با انگیزه و پرتوان با ایده‌های نو و خلاق هستند. برگزاری دو کارگاه آموزشی خودجوش از سوی جوانان شیراز و کرمان برای تولید اثر با موضوع این فراخوان مؤید این نکته است.

آثار رسیده به دبیرخانه، در نگاهی اجمالی علی‌رغم دشواری موضوع از سطح کیفی بالایی برخوردارند که ویژگی غالب آنها؛ توجه به ظرفیت‌های غنی حروف‌نگاری فارسی و ویژگی‌های ممتاز تایپوگرافی در شرایط امروز و رعایت خوانایی و ارتباط با مخاطب در عین توجه به نکات فنی و بهره‌گیری از امکانات روز و پرهیز از پیچیدگی‌های اغراق آمیز است.

کانون هنر شیعی ضمن سپاس از اساتیدی که با ارسال اثر در بخش غیر رقابتی باعث رونق و شکوه بیشتر این اتفاق فرخنده شدند و تشکر از تمامی هنرمندان شرکت‌کننده و قابل ستایش دانستن نیت صاحبان آثار و تمامی آثار ارسال شده با در نظر گرفتن ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت بیان هنری آثار از میان قریب به ۵۳۰ اثر ارسالی، تعداد یکصد و سی و دو اثر را شایسته حضور در نمایشگاه دانست و از آن میان تعداد ۶ اثر را به عنوان آثار شاخص انتخاب کرد و از بین این تعداد، ۳ اثر را به طور یکسان به عنوان آثار برگزیده و ۳ اثر را هم شایسته تقدیر ویژه دانست.

همچنین تشکر ویژه داریم از سیدحسن موسی‌زاده و هادی معزی و مسعود نجابتی که در جمع داوری حضور یافتند و با حوصله و دقت بسیار آثار را قضاوت کردند.»

برگزیدگان دریافت جایزه نقدی و قاب فرش متبرک حرم حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) عبارتند از:

مصطفی برجی از استان قم

رضا حاصلی ابرقویی از استان یزد

اکبر کریم‌زاده از استان اردبیل

شایستگان تقدیر ویژه و دریافت قاب فرش متبرک:

محمود بازدار از استان خراسان رضوی؛

سجادعلی پورحیدری از استان فارس

حسین عکاف از استان اصفهان.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز