خبرگزاری کار ایران

با حضور مونسان انجام شد؛

تشریح سند توسعه گردشگری در کمیسیون فرهنگی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۴۹۷۶۴

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی اعضای کمیسیون برای اجرایی شدن سند توسعه گردشگری و رونق این صنعت در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا منتظری (نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) با اشاره به نشستی که اعضای این کمیسیون با حضور علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) برگزار کردند،  گفت: در این جلسه وزیر محترم و معاونانشان گزارشی از کلیات برنامه وزارتخانه در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کردند.

او با اشاره به تشریح سند توسعه گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در این نشست افزود: این سند پس از طی مراحل نهایی در اختیار اعضای کمیسیون فرهنگی و پس از اجرای آن، مورد پیگیری جدی اعضا کمیسیون پیگیری قرار خواهد گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برگزاری جلسات مستمر و ارتباط دو جانبه بیان کرد: قرار بر این شد دکتر مونسان طی نامه‌ای انتظارات حمایتی خود را به ما اعلام و تعامل کمیسیون با وزارتخانه افزایش پیدا کند.

او تصریح کرد: طی این جلسات موانع و قوانینی که مانع مسیر گردشگری کشور است شناسایی، بررسی و اصلاح می‌شود. تقویت صنعت گردشگری و صنایع‌دستی هدفی است که طی این تعامل تقویت خواهد شد.

منتظری با اشاره به اهمیت رونق صنعت گردشگری و جایگزینی آن با درآمدهای نفتی افزود: نقش این صنعت در رونق و جهش تولید حائز اهمیت است، در صورتی‌که سیاست‌ها به این سمت معطوف شود صنعت گردشگری که جنبه وارداتی ندارد و تحریم‌ها نیز در آن تأثیر کمتری دارد به عنوان صنعت اول کشور و جایگزین نفت قرار می‌گیرد. سعی ما به عنوان نماینده مردم بر این است که این هدف محقق و از وابستگی ما به نفت کاسته شود.

او خاطرنشان کرد: پیشنهادهایی برای ارائه تسهیلات و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان گردشگری که در دوره شیوع کرونا ضرر هنگفتی را متحمل شدند، نیز ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز